101 manieren om uw online sales te boosten

Als u online geld probeert te verdienen, moet u het vroeg of laat onder ogen zien: conversie. Dat intimiderende onderwerp - hoe u meer kopers haalt uit dezelfde hoeveelheid verkeer.

De enige reden waarom bekering intimiderend is, is dat er veel plaatsen zijn waar u kunt verdwalen. De meeste zijn niet zo moeilijk op te lossen, maar een van de duizenden kleine problemen kan ervoor zorgen dat u niet de conversie krijgt die u zou moeten hebben.

Ik heb vandaag geen duizend tips voor je, maar ik heb er wel 101 om u op weg te helpen.

Hier zijn 101 oplossingen - sommige klein, andere groot - om meer online te verkopen.

1.    Lost uw product of dienst een probleem op waar mensen echt om geven? Hoe weet u dat? Als uw basisaanbod uw potentiële klant niet aanspreekt, bent u gezonken voordat u begint. Zorg ervoor dat u iets verkoopt dat mensen willen.

2.    Laat potentiële klanten weten dat ze bij een mens kopen. Houd uw taal persoonlijk, vriendelijk en (voor de meeste markten) informeel. Klinkt als een persoon, niet als een werpmachine.

3.    Vertel een verhaal over hoe u dit probleem voor uzelf heeft opgelost voordat u de oplossing aan anderen ging verkopen. Laat lezers zichzelf in uw schoenen verplaatsen. Laat de prospect voelen: "Wow, deze persoon lijkt veel op mij."

4.    Herstel uw typefouten, zorg ervoor dat uw links werken, vermijd grammaticale fouten waardoor u er dom uitziet. Stel uw potentiële klant gerust dat u weet wat u doet.

5.    Test twee koppen. Als u een winnaar vindt, plaatst u deze tegen een nieuwe kop. Blijf second-best elimineren. Google Ads is een snelle en efficiënte manier om dit te doen.

6.    Probeer een "lelijke" versie van het verkoopexemplaar te testen. Saaie lettertypen, niet veel lay-out, geen mooie kleuren. Vreemd genoeg werkt een kale presentatie soms beter. Loop echter niet alleen lelijk zonder het te testen, want het wint niet altijd.

7.    In plaats van verkeer rechtstreeks naar een verkooppagina te sturen, moet u ze eerst door een autoresponder met zes of zeven berichten sturen. Geef ze voldoende informatie om hun vertrouwen op te bouwen en laat ze weten dat u de beste bron bent.

8.    Versterk uw oproep tot actie. Zorg ervoor dat u de lezers duidelijk heeft verteld wat ze nu moeten doen.

9.    Zorg ervoor dat u uw product of service voldoende gedetailleerd heeft beschreven. Als het fysiek is, geef dan de afmetingen en enkele geweldige foto's. Als het digitaal is, vertel ze dan hoeveel uur audio u opneemt, hoeveel pagina's er in de pdf staan. Ga er niet van uit dat uw potentiële klanten al details kennen - spel alles uit.

10.    Verkeer krijgen via advertenties of gastposts? Zorg ervoor dat uw bestemmingspagina is gekoppeld aan uw verkeersbron. Als u een pay-per-click-campagne voert voor 'Breed Naked Mole Rats', zorg er dan voor dat de woorden 'Breed Naked Mole Rats' in de kop van de bestemmingspagina staan.

11.    Master copywriter Drayton Bird vertelt ons dat elk commercieel aanbod moet voldoen aan een of meer van deze 9 menselijke behoeften: geld verdienen, geld besparen, tijd en moeite besparen, iets goeds doen voor u gezin, u veilig voelen, indruk maken op andere mensen, plezier vergaren, uzelf verbeteren , of tot een groep behoren. En dan is er natuurlijk de voor de hand liggende # 10 - maak uzelf onweerstaanbaar sexy voor de romantische partner van u keuze. Ik denk dat Drayton te veel een heer is om het op te nemen, maar het gaat over de sterkste bestuurder die we ooit hebben gegeten en geademd.

12.    Nu u uw fundamentele menselijke behoefte heeft vastgesteld, hoe kan dat worden uitgedrukt in een op emoties gebaseerde kop?

13.    Heeft u uw functies vertaald in voordelen? Ik wed dat u nog steeds enkele voordelen hebt die u zou kunnen spellen. Onthoud dat functies zijn wat uw product of dienst doet. Voordelen zijn wat uw prospect eruit haalt.

14.    Zet u foto op u verkooppagina. Mensen zijn hard bedraad om verbinding te maken met gezichten. Als potentiële klanten u kunnen zien, kunnen ze u gemakkelijker vertrouwen.

15.    Als u een hond hebt, gebruik dan een foto van uzelf met u hond. Er is iets met een hond die bijna ieders verdediging verlaagt.

16.    U kunt proberen om gewoon een foto van de hond te gebruiken. Geloof het of niet, soms werkt het.

17.    Vereenvoudig uw taalgebruik. Gebruik zoiets als de leesbaarheidsschaal van Flesch-Kincaid om ervoor te zorgen dat u uw bewoordingen netjes en eenvoudig houdt. (Houd er rekening mee dat eenvoudig schrijven geen dom schrijven is.)

18.    Hoe emotioneel uw oproep ook is, rechtvaardig het met logica. Geef mensen de feiten en cijfers die ze nodig hebben, zodat ze de aankoop voor zichzelf kunnen rechtvaardigen. Zelfs de meest frivole, op plezier gebaseerde aankoop (bijvoorbeeld een paar Jimmy Choo-schoenen) kan worden gerechtvaardigd met logische voordelen (superieur vakmanschap, zeldzame materialen, waardoor het vertrouwen van de drager toeneemt).

19.    Wat voor smakelijke bonus zou u kunnen bieden? Pindakaas is goed; pindakaas met gelei is geweldig. Vind de gelei voor uw pindakaas, de bonus die u goede product nog beter maakt.

20.    Brengt u uw boodschap bij de juiste mensen? Een lijst met mensen die echt willen wat u aanbiedt en die zowel willen als kunnen kopen?

21.    Luister naar de vragen die u krijgt. Waar zijn mensen nog onduidelijk over? Wat baart hen zorgen over uw bod? Zelfs als u uw e-mail en / of ondersteuning uitbesteedt, is het een goed idee om regelmatig een willekeurige selectie berichten van klanten te lezen.

22.    Houd uw belangrijkste verkoopelementen “boven de vouw” (met andere woorden, op het eerste scherm, zonder te scrollen, wanneer lezers naar uw pagina gaan). Meestal betekent dat een pakkende kop, een geweldige openingsparagraaf en mogelijk ofwel een prachtige productfoto (om wat verlangen te creëren) of een foto van jou (om vertrouwen en een goede verstandhouding op te bouwen). Eye-tracking-onderzoeken suggereren dat uw belangrijkste afbeelding linksboven op de pagina moet staan.

23.    Controleer het dubbele lezerspad. Vertellen uw koppen en tussenkoppen een intrigerend verhaal als u ze leest zonder de rest van de kopie?

24.    Hoe is uw garantie? Kunt u het met meer vertrouwen stellen? Neemt uw garantie het risico van de klant weg?

25.    Gebruik u PayPal? PayPal heeft zo zijn problemen, maar het is voor veel klanten ook 'grappig geld'. Ze geven gratis geld uit van PayPal als ze er twee keer over nadenken om een creditcard te verwijderen.

26.    Heb u moedig en krachtig om de verkoop gevraagd? Is er een omzooming en hawing die u zou kunnen verwijderen?

27.    Wat is de ervaring van het gebruik van uw product of service? Kun u dat levendiger maken met een testimonialvideo of een geweldige case study?

28.    Is er een reden waarom uw potentiële klant zich dom zou voelen om bij u te kopen? Zijn ze bang dat ze zichzelf later zullen schoppen? Dat hun vrienden, echtgenoot of collega's het hen moeilijk zullen maken bij deze aankoop? Repareer dat.

29.    Gebruikt u standaard ontwerpconventies? Links moeten worden onderstreept. Navigatie (als u die op uw verkooppagina heeft) moet onmiddellijk begrijpelijk zijn.

30.    Getuigenissen gekregen? Heeft u effectieve getuigenissen?

31.    Weet de prospect alles wat hij moet weten om deze aankoop te doen? Aan welke vragen kan hij nog denken? Hoe kun u hem opvoeden om hem meer vertrouwen te geven in zijn beslissing om te kopen?

32.    Werkt de link naar uw winkelwagen? (Lach niet. Test elke link op de pagina die naar uw winkelwagentje gaat. Test ze een of twee keer per dag zolang uw winkelwagentje open is, ook al is dat 365 dagen per jaar.)

33.    Is uw marketing saai? Denk aan de geweldige mantra van Paul Newman: “Neem het werk altijd serieus. Neem uzelf nooit serieus. " Als uw marketing klanten in slaap brengt, kan het zijn werk niet doen.

34.    Social media gaat niet alleen over praten, maar ook over luisteren. Waar klagen uw potentiële klanten over op Twitter, Facebook, LinkedIn, op forums, in blogcommentaar? Welke problemen zou u voor hen kunnen oplossen? Welke taal gebruiken ze om hun klachten te beschrijven?

35.    Heb u al hun vragen beantwoord? Al hun bezwaren aangepakt? Ik weet dat u bang bent dat de kopie te lang wordt als u elk punt aanpakt. Het zal niet.

36.    Ben u zo 'origineel' of 'creatief' geweest dat u mensen bent kwijtgeraakt? Onthoud de woorden van de legendarische reclameman Leo Burnett: "Als u er absoluut op staat anders te zijn om anders te zijn, kun u altijd met een sok in u mond komen ontbijten."

37.    Kunt u een gratis proefperiode aanbieden?

38.    Kunt u de kosten opsplitsen in verschillende betalingen?

39.    Kunt u een smakelijke gratis bonus aanbieden, een bonus die de klant kan behouden, ongeacht of hij het hoofdproduct behoudt of niet? Een ongelooflijk handig stukje inhoud werkt hier perfect voor.

40.    Biedt uw kop de klant een voordeel of voordeel?

41.    Hoe kunt u uw advertenties te waardevol maken om weg te gooien? Hoe kunt u het leven van de lezer verbeteren door alleen uw verkoopbrief te hebben gelezen? Denk aan speciale rapporten, white papers en andere standbys voor contentmarketing.

42.    Heb u een beroep gedaan op de hebzucht van de lezer? Niet erg mooi, maar wel een van de meest effectieve manieren om respons te stimuleren. (De leuke manier om dit te zeggen is: "Zorg ervoor dat u uw potentiële klant veel waarde biedt.")

43.    Is uw bericht verwarrend? Een slimme negenjarige zou u verkoopexemplaar moeten kunnen lezen en erachter moeten komen waarom ze jouw product zou moeten kopen.

44.    Kunt u uw exemplaar aan een rage koppelen? Dit is vooral effectief voor webgebaseerde kopieën en voor productlanceringen op korte termijn, omdat u absoluut actueel kunt zijn. Onthoud gewoon dat er niets muf is dan de Macarena van gisteren.

45.    Evenzo, kunt u uw exemplaar koppelen aan iets waar veel mensen zich echt zorgen over maken? Dit kan iets in het nieuws zijn (een olieramp, klimaatverandering, economische turbulentie) of iets dat verband houdt met een bepaalde tijd in het leven van uw potentiële klant (een midlifecrisis, zorgen over jonge kinderen, zorgen over pensioen).

46.    Probeer een beetje vleierij. Een van de geweldige eerste regels van alle verkoopexemplaren kwam van American Express: "Eerlijk gezegd is de American Express-kaart niet voor iedereen." De lezer krijgt onmiddellijk een kleine ego-boost door aan te nemen dat de kaart voor speciale mensen zoals hij is.

47.    Is er een dwingende, dringende reden om vandaag in actie te komen? Als potentiële klanten geen reden hebben om meteen te handelen, hebben ze helaas de slechte gewoonte om de aankoop voor altijd uit te stellen.

48.    Visualiseer u één lezer als u schrijft? Schrijf niet naar een menigte - schrijf voor een perfecte klant die u wilt overtuigen. Uw toon en stem worden automatisch betrouwbaarder en u zult het gemakkelijker vinden om het perfecte relevante detail te vinden om uw punt duidelijk te maken.

49.    Vertel de lezer waarom u dit aanbod doet. In copywriting-jargon is dit de "reden waarom", en het verhoogt vrijwel altijd de respons.

50.    Kunt u een goedkeuring krijgen van iemand die uw klanten respecteren? Aanbevelingen van beroemdheden zijn altijd waardevol, maar u kunt ook "quasi-beroemdheden" binnen uw niche vinden die evenveel invloed hebben als een nationale figuur.

51.    Kunt u een demonstratie geven van het product of de dienst? Als het niet iets is dat op video kan worden gedemonstreerd, probeer dan een boeiend verhaal te vertellen over hoe uw aanbod een netelig probleem voor een van uw klanten heeft opgelost.

52.    Hoe vaak gebruik u het woord "Jij?" Kan dat worden tegengehouden?

53.    Hoe vaak gebruik u het woord 'wij'? Kan dat worden weggenomen? ('Ik' werkt eigenlijk beter dan 'wij', wat vaak zakelijk en koud overkomt.)

54.    Blijf vanavond laat op en kijk naar een paar informercials. Houd pen en papier bij de hand. Schrijf elke verkooptechniek op die u ziet. Vertaal er 's ochtends minstens drie naar uw eigen markt. (Onthoud dat u de toon en het verfijningsniveau kunt aanpassen aan uw kopers.)

55.    Heeft u van uzelf een leider gemaakt in uw markt?

56.    Vraagt u uw prospect om te veel keuzes te maken? Verwarde mensen kopen niet. U zou maximaal drie opties moeten hebben om uit te kiezen - iets in de trant van 'zilver, goud of platina'.

57.    Zoek naar iets in uw exemplaar dat vaag is. Vervang het door een concreet, specifiek detail. Bijzonderheden zijn geruststellend, en ze maken het voor de potentiële klant gemakkelijker om zichzelf uw product te zien gebruiken.

58.    Cijfers zijn de meest geruststellende details van allemaal. Vertaal alles wat u kunt in cijfers.

59.    Zoek naar een plek in uw exemplaar waardoor uw potentiële klant in stilte 'Nee' of 'Ik denk het niet' kan zeggen. Herwerk die plek. U wilt dat de prospect mentaal instemmend knikt terwijl ze uw brief leest.

60.    Wees niet bang om uzelf te herhalen. Prospects lezen vaak niet elk woord van de verkoopbrief. Vind manieren om uw oproep tot actie, de belangrijkste voordelen en uw garantie te herhalen.

61.    Wenk in het begin van de kopie naar een echt opwindend voordeel, en spel het later in uw verkoopbrief. (Pas echter op met op nieuwsgierigheid gebaseerde koppen, aangezien ze traditioneel niet zo goed converteren als op voordelen of nieuws gebaseerde koppen.)

62.    Gebruik de twee magische woorden van overtuigende kopie.

63.    Succesvolle marketing verkoopt geen producten of diensten, het verkoopt voordelen en grote ideeën. Wat is u grote idee? Wat verkoop u echt? Als u het niet zeker weet, ga dan terug naar onze tien menselijke behoeften in # 11 hierboven.

64.    Als u iets fysieks aanbiedt, zorg er dan voor dat er een manier is om ze sneller te bezorgen. De mogelijkheid om een spoedorder te plaatsen, verhoogt de respons, zelfs als de klant er geen gebruik van maakt.

65.    Zet een Better Business Bureau, "Hacker Safe" -zegel of soortgelijke badge op uw verkooppagina.

66.    Zou u uw bod te laag kunnen prijzen? Een verrassend aantal kopers, zelfs in een slechte economie, zal geen product of dienst kopen als het te goedkoop lijkt om hun tijd waard te zijn.

67.    Gebruikt u de term "Nu kopen" op uw winkelwagenknop? Probeer in plaats daarvan 'Toevoegen aan winkelwagen', 'Doe mee' of een soortgelijke bewoording. Het is aangetoond dat het focussen op het woord "kopen" -aspect de respons vermindert.

68.    Laat uw potentiële klant zich voorstellen dat hij koopt. Praat alsof hij al gekocht heeft. Beschrijf het leven dat hij nu zal leiden, als uw klant. Als u een heerlijk voorbeeld wilt, ga dan naar de website van J. Peterman. Weinigen hebben het ooit beter gedaan.

69.    Geneesmiddelen verkopen veel beter dan preventie. Als uw product voornamelijk preventief is, zoek dan de "genezende" elementen en plaats die op de voorgrond. Los problemen op die mensen al hebben, in plaats van problemen te voorkomen die ze ooit zouden kunnen hebben.

70.    Als uw grappige advertentie geen conversies oplevert, probeer deze dan rechtstreeks af te spelen. Humor is van nature onvoorspelbaar. Het kan fantastisch goed werken, of het kan uw bekering vernietigen. Als u er niet achter komt wat er nog meer aan de hand is, kan dit de boosdoener zijn.

71.    Ben jij de koning van understatement? De sultan van subtiliteit? Kom eroverheen. Tenminste in uw verkoopexemplaar.

72.    Hoe gaat het met u PS? (Je hebt toch een PS, toch?) Is het overtuigend? Meestal wilt u ofwel het meest interessante voordeel, de garantie, het urgentie-element of alle drie opnieuw vermelden.

73.    Knip alle lange alinea's in kortere alinea's. Zorg ervoor dat er voldoende subkoppen zijn, zodat u er minimaal één per scherm hebt. Als een kopie er ontmoedigend uitziet om te lezen, wordt het niet gelezen.

74.    Vergroot uw lettergrootte.

75.    Voeg een 'afhaalmaaltijd' toe. Nee, dit is geen hamburger met frietjes - het is de boodschap dat uw aanbieding niet voor iedereen is. (Met andere woorden, u dreigt u geweldige aanbod voor degenen die het niet verdienen "weg te nemen".) Als u genoeg zelfvertrouwen hebt om mensen te vertellen: "Bestel dit product niet tenzij u voldoet aan [vul hier uw kwalificatie in ], ”Laat u zien dat u niet wanhopig op zoek bent naar de verkoop. Dit is bijna universeel aantrekkelijk.

76.    Zet u dit aanbod voor koude prospects? Wat als u er een variant van neerzet voor mensen die al iets bij u hebben gekocht? Uw eigen bestaande klantenbestand is de beste markt die u ooit zult hebben. Zorg ervoor dat u hen regelmatig aantrekkelijke aanbiedingen stuurt

77.    Als ze uw primaire aanbieding niet kopen, probeer ze dan naar een "down-sell" te sturen. Dit is een goedkoper product dat de prospect een tweede kans geeft om iets van jou te krijgen. Onthoud dat zelfs een heel kleine aankoop u een koper geeft om later op de markt te brengen. Het opstellen van een lijst met kopers is een van de verstandigste dingen die u voor uw bedrijf kunt doen.

78.    Waar gaat het over uw product of dienst waardoor mensen zich beter voelen over zichzelf? Uiteindelijk moet alles hier op neerkomen.

79.    Is er een "olifant in de woonkamer"? Met andere woorden, is er een groot bezwaar dat u niet hebt aangepakt omdat u er gewoon niet over na wilt denken? u moet alle ongemakkelijke waarheden onder ogen zien. Ga er niet vanuit dat als u er niet over begint, het niet bij uw potentiële klanten opkomt.

80.    Hoe is u follow-up? Heeft u de middelen om vragen te beantwoorden die binnenkomen? Bedenk dat vragen vaak vermomde bezwaren zijn. Vragen van potentiële klanten kunnen u geweldige gespreksonderwerpen opleveren voor uw verkoopbrief. Misschien wil u wat hulp inschakelen in de vorm van een vriendelijke VA of uitzendkracht om te helpen met e-mail tijdens een grote lancering.

81.    Staat er een nummer in uw kop? Er zou waarschijnlijk moeten zijn.

82.    Heeft u ook uw voordelen gekwantificeerd? Met andere woorden, heb u "bespaarde tijd" vertaald naar "drie volle weken bespaard - genoeg tijd om op een levensveranderende vakantie te gaan - elk jaar?" Zet een cijfer op de resultaten die u voor uw klanten kunt creëren.

83.    Het is raar, maar 'doodles' en andere elementen die op handschrift lijken, kunnen de respons stimuleren, zelfs op internet. Er zijn honderden handgeschreven lettertypen beschikbaar, die kunnen worden geconverteerd naar visuele elementen met Photoshop of eenvoudige software voor het genereren van logo's.

84.    Zorgt uw kop ervoor dat de lezer de eerste regel van de kopie wil lezen?

85.    Zorgt de eerste regel ervoor dat de lezer de tweede regel wil lezen?

86.    Zorgt de tweede regel ervoor dat de lezer de derde regel wil lezen?

87.    (Enzovoort.)

88.    Voeg nog wat bewijs toe dat wat u zegt waar is. Het bewijs kan komen uit statistieken, getuigenissen, casestudy's, zelfs nieuwsverhalen of actuele gebeurtenissen die de ideeën illustreren waarop uw product of dienst is gebaseerd.

89.    Vergelijk appels met sinaasappels. Vergelijk de kosten van uw product niet met die van een concurrent, maar vergelijk het met een andere artikelcategorie die veel meer kost. Vergelijk uw online cursus bijvoorbeeld met de kosten van een-op-een persoonlijk advies.

90.    Om deze reden is het altijd een goed idee om ten minste één platina-geprijsd artikel te koop aan te bieden. Ze zorgen ervoor dat al het andere dat u verkoopt er in vergelijking goed betaalbaar uitziet.

91.    Maak uw bestelpagina of formulier begrijpelijker. Ingewikkelde bestelpagina's maken klanten nerveus.

92.    Vergeet niet uw bod opnieuw te vermelden op uw bestelpagina. Verwacht niet dat de klanten alle details onthouden van wat u haar net (bijna) hebt verkocht. Herhaal die voordelen.

93.    Voeg een telefoonnummer toe waarop mensen kunnen bellen voor vragen. Ik weet dat dit lastig te hanteren is, maar het kan uw reactie verrassend veel stimuleren.

94.    Voeg indien mogelijk een foto toe van wat u verkoopt.

95.    Is er veel afleidende navigatie die uw klanten wegleidt? (Het ergste van alles zijn goedkoop uitziende advertenties die mensen voor een cent of twee weghalen.) Weg ermee. Richt de aandacht van uw lezer op deze aanbieding met een indeling met één kolom zonder afleiding.

96.    Zet een bijschrift op elke afbeelding die u gebruikt. Onderschriften zijn het derde meest gelezen element van een verkoopexemplaar, na de kop en de P.S. Het bijschrift moet een aantrekkelijk voordeel voor uw product of dienst aangeven. (Zelfs als dat voordeel niet helemaal overeenkomt met de afbeelding.

97.    Koppel terwijl u toch bezig bent de afbeelding aan uw winkelwagentje.

98.    Maak de eerste alinea ongelooflijk gemakkelijk te lezen. Gebruik korte, pittige en boeiende zinnen. Een goed verhaal kan hier wonderen verrichten.

99.    Past uw presentatie bij uw aanbod? Als u luxe vakanties aanbiedt, hebben uw grafische afbeeldingen en taal dan een luxe gevoel? Als u tienermode verkoopt, is u ontwerp dan trendy en schattig?

100.    Probeer u te verkopen vanuit een blogpost? Stuur kopers in plaats daarvan naar een goed ontworpen bestemmingspagina.

101.    Halverwege een lancering en verkoop zijn lusteloos? Verzin een opwindende bonus en kondig deze aan op uw lijst. Frank Kern noemt dit "stacking the cool".

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *