4 fouten die u moet voorkomen als u voor uzelf begint

"Eén ding is zeker in het bedrijfsleven: u en iedereen om u heen zullen fouten maken."

-Richard Branson 

De waarheid is dat van de miljoenen startups die jaarlijks in Nederland worden gelanceerd, meer dan de helft binnen de eerste vijf jaar mislukt. Hoewel dit soms het gevolg is van rampzalige omstandigheden, komt het vaak door een simpele, fundamentele fout in de aanpak van een ondernemer. In dit artikel schetsen we vier grote fouten die te veel bedrijfseigenaren maken waardoor ze doorbranden of ronduit mislukken.

1) Een product of dienst ontwikkelen zonder bewezen vraag

Het is niet voldoende om alleen conceptueel de vraag te kunnen beantwoorden 'welk gat probeer ik te vullen?' - het is allemaal giswerk totdat de bewezen vraag op tafel ligt. Het maakt niet uit of u een probleem oplost waar niemand om geeft, of een oplossing aanbiedt die niemand nodig heeft, hoe innovatief het ook is.

Het vinden van de vraag is niet moeilijk of duur als u deze methodisch benadert. Het is belangrijk dat u de vraag opneemt als een integraal onderdeel van uw bedrijfsplan.

Als u niet bekend bent met het concept van een bedrijfsplan, bekijk dan onze top 7 tools voor bedrijfsplanning voor wat nuttige informatie. Het hebben van een solide bedrijfsplan is essentieel, aangezien het de kaart is van uw doelen, financiën, middelen en vele andere belangrijke details over uw bedrijf.

2) Niet focussen op een niche

De alleskunner-benadering bij het starten van een bedrijf lijkt misschien een uitstekend idee, maar in werkelijkheid is het risico op mislukking veel groter als het niet gericht is. Hoewel catering voor een breed publiek best aantrekkelijk klinkt, is het buitengewoon moeilijk en slagen maar weinig mensen erin om het goed te doen. Bedrijven die alles voor iedereen proberen te zijn, zijn uiteindelijk voor niemand niets.

Het vinden van een kleine niche om te vervullen met uw nieuwe bedrijf is een veel slimmere aanpak. Doe een stap terug, evalueer uw beoogde niche en bedenk een ideale klantpersoonlijkheid om uw inspanningen te concentreren en te voorkomen dat u kostbare tijd en middelen verspilt.

3) Het selecteren van de verkeerde niche

U zou geschokt zijn hoeveel ondernemers in niches springen die ze niet begrijpen of die ze ronduit niet leuk vinden. Oprechte passie is de krachtigste motor van hard werken - met passie komt doel en met doel komt doorzettingsvermogen.

Om duurzaam succes te tonen, is het belangrijk om een ​​niche te kiezen die bestaat binnen het domein van producten / diensten die u leuk vindt en waarmee u vertrouwd bent.

4) Te veel verwachten

De eerste jaren in het bedrijfsleven zijn meestal de meest uitdagende, vooral wat betreft het genereren van inkomsten.

We moedigen u aan om uw verwachtingen hoog te houden, maar wees niet ontmoedigd als uw verwachtingen niet meteen worden ingelost. Verwacht dat er problemen zullen optreden en onthoud dat ze vaak essentieel zijn om elke knik, rimpel en bug uit het systeem te laten werken. Plannen voor en volharden ondanks deze uitdagingen maakt allemaal deel uit van een gezonde, realistische kijk op ondernemerschap.

Inpakken: verder en omhoog

De ondernemende reis vereist doorzettingsvermogen en toewijding in het licht van onvermijdelijke ups en downs. Er zijn echter enkele fundamentele fouten die het gewoon niet waard zijn om te maken, inclusief de vier hierboven beschreven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *