5 onderdelen van customer service die uw startup helpen

Deze vijf elementen van klantenservice vormen de basis voor bedrijfsgroei, klantensucces en klanttevredenheid bij groeiende kleine bedrijven. We hebben deze vijf elementen van klantenservice bedacht:

  1. Respect
  2. Geduld
  3. Personalisatie
  4. Empathie
  5. Ontvankelijkheid

Ze bepalen hoe we van onze klantenservicemedewerkers verwachten dat ze klanten behandelen. En hoe we verwachten dat de rest van het team onze klantenservicemedewerkers behandelt.

Deze elementen hebben de afgelopen jaren hun waarde bewezen voor zowel onze klanten als voor ons bedrijf in het algemeen. Het eindresultaat zorgt voor klanttevredenheid en teambrede harmonie.

Hier volgt een nadere beschouwing van de vijf componenten, hoe ze eruit zien op de werkplek en hoe u ze in uw eigen bedrijf kunt implementeren.

1. Respect

Klantrelaties zijn afhankelijk van respect. De Groove-mentaliteit moedigt aan om klanten als collega's te behandelen.

We domme dingen niet en verschuilen ons niet achter marketingjargon. In plaats daarvan leggen we problemen en productupdates uit met hetzelfde niveau van vertrouwen en intelligentie die we van onze teamgenoten zouden verwachten.

Als we onze klanten als onze collega's behandelen, kunnen we onze collega's beter goed behandelen. Respect is de enige manier om dit te doen.

Dit betekent dat u de mening van experts op het gebied van klantenservice vertrouwt en hen de tools geeft die ze nodig hebben om geweldige service te leveren.

2. Geduld

Geduld blijft een cruciaal onderdeel van uitstekende klantenondersteuning. Het maakt niet uit hoeveel proactieve automatiseringen of UX-verbeteringen u aanbrengt, klanten zullen onvermijdelijk in de war raken.

Klantenservice is altijd de plek om een ​​hand vast te houden en een les te leren. Leden van het klantenserviceteam hebben de taak nieuwe ideeën in een verteerbaar formaat uit te leggen.

Zelfs als de ideeën erg oud voor hen zijn.

Uw team besteedt elke werkdag aan het kijken naar dezelfde website of aan hetzelfde product. Voor hen is het duidelijk dat de knop in de rechterzijbalk een volledig menu met opties opent. Voor klanten ... dat is het niet.

Klantondersteuningsteams moeten elke dag met frisse ogen naar hun product of dienst kijken en geduld oefenen met degenen die niet zo vertrouwd zijn.

En vergeet niet dat vertegenwoordigers van de klantenservice fungeren als de stem van de klant voor interne beslissingen. Het is niet ongebruikelijk dat niet-klantgerichte teamleden hun perspectief verkeerd begrijpen. Maar dit is waar geduld een nog groter onderdeel wordt van uitstekende klantenservice.

Elke afdeling moet luisteren en elkaars verschillende perspectieven begrijpen om uiteindelijk een succesvoller bedrijf op te bouwen.

3. Personalisatie

Personalisatie tilt klantenservice naar de meer holistische ruimte voor klantervaring.

Het idee van onpersoonlijke, robotachtige ondersteuning komt voort uit het behandelen van klanten als kaartjes. Dat zullen we bij Groove nooit doen. Het is slecht voor het bedrijfsleven.

In plaats daarvan combineren we personalisatie met automatisering. U hoeft geen snelheid of groei op te offeren om tegemoet te komen aan het klanttraject.

Wanneer retentie en betrokkenheid een even grote rol spelen in klantstatistieken als nieuwe groei, kunt u zich richten op meer persoonlijke klantenservice.

4. Empathie

Empathie stelt u in staat om klant te worden. U bekijkt het product door hun ogen en legt dingen uit met hun kennisniveau (niet die van u).

Als we het over empathie hebben, is het vaak een emotioneel begrip. Maar bij klantenservice vereist empathie actie.

U beschrijft hoe een klant een webpagina bekijkt in zijn browser, in plaats van die van uzelf. U interpreteert berichten vanuit hun begrip, in plaats van vanuit uw intentie.

Leden van het klantenserviceteam vertegenwoordigen de klant intern. Het is uw plicht om uw mening te geven wanneer functies of productwijzigingen worden aangebracht zonder dat de klant dit in gedachten heeft.

5. Reactievermogen

We meten reactievermogen zowel op snelheid als nauwkeurigheid. In de gedeelde inbox van Groove wordt dit gedefinieerd als 'reactietijd' en 'oplossingstijd'.

Snelle reactietijden zorgen ervoor dat uw klanten zich gehoord en geprioriteerd voelen. Efficiënte oplostijden geven aan dat u hun probleem daadwerkelijk oplost. Of u nu gewoon een veelgestelde vraag beantwoordt of een klantprobleem volledig oplost, elke interactie heeft invloed op het reactievermogen.

Door de jaren heen zullen uw doelen voor responsiviteitsstatistieken veranderen. Over het algemeen wilt u dat ze in de loop van de tijd lager worden. Zolang u die kant op gaat, blijft uw service indruk op klanten maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *