8 trucks om meer werk klaar te krijgen.

De meesten van ons houden van het idee om elke dag meer werk te verzetten, maar met een beperkt aantal uren en het gevoel dat we al ons best doen, lijkt het misschien alsof er weinig tot geen ruimte voor verbetering is.

U kunt uw productiviteit op vele manieren verhogen, zoals het delegeren van verschillende taken, automatiseren wat u kunt en het gebruik van tijdmanagement-apps om uw output te verbeteren. Maar er zijn ook een aantal psychologische trucs die lang niet genoeg erkenning krijgen.

Hoe u meer gedaan kunt krijgen op het werk

Deze gewoonten en veranderingen kunnen uw gemoedstoestand veranderen, uw gedrag veranderen en u zelfs misleiden om meer werk te doen:

1. Zet u in voor korte tijdsintervallen

Het moeilijkste deel van elke uitdagende taak is om te beginnen. Als u weet dat u voor een enorm project staat, of een reeks taken die u niet zo leuk vindt, kunt u tijd verspillen met uitstellen. Volgens een onderzoek stelt 88% van de werknemers minstens een uur per dag uit, dus het is een belachelijk veel voorkomend probleem. Een gemakkelijke manier om dit te verhelpen, is door u in te zetten voor kleinere tijdsintervallen; in plaats van te besluiten om een project van drie uur af te ronden, verbindt u zich ertoe om het slechts vijf minuten te starten. Zodra die vijf minuten voorbij zijn, voelt u zich waarschijnlijk gemotiveerd om eraan te blijven werken.

2. Verdeel grote taken in kleinere taken

Net als bij werk in kleine tijdsintervallen, kunt u ook de grootste taken opdelen in kleinere. Grote projecten kunnen intimiderend en moeilijk te beheren zijn, terwijl kleine taken gemakkelijker te prioriteren, te delegeren en uit te voeren zijn.

3. Bouw momentum op met kleine prestaties

Mensen hebben de neiging om productiever te werken als ze eenmaal een momentum hebben. U bent efficiënter als u in een gestaag tempo kunt werken in plaats van constant te stoppen en opnieuw te starten. Een manier om dit te doen, is door eerst aan kleine, gemakkelijk te volbrengen taken te werken. Schakel ze vroeg op de dag uit en houd dat momentum gaande.

4. Schakel meldingen uit

Een van de problemen met onze moderne wereld van communicatietechnologie is dat we ons te bewust zijn van wat er om ons heen gebeurt. We beschouwen de directheid van communicatie vaak als een goede zaak, maar het weerhoudt ons er vaak van om ons best te doen. Volgens een UCI-onderzoek duurt het ongeveer 23 minuten om uw focus te herstellen na een afleiding, en elke melding kan als die afleiding dienen. Schakel meldingen op al uw apparaten volledig uit en verlaat uw e-mailplatform als u dit normaal gesproken open laat. U kunt later altijd berichten inhalen.

5. Vind de juiste muziek

Studies tonen aan dat muziek de productiviteit kan verhogen, maar er zijn een paar belangrijke kanttekeningen. Eerst moet u het volume goed zetten: te hard, en u wordt afgeleid; te zacht, en u krijgt niet de voordelen. Ten tweede moet je tekstrijke inhoud vermijden, die je zou kunnen afleiden en storen. Ten derde moet het muziek zijn waar je echt van geniet (het genre is niet bijzonder belangrijk). Vind de juiste muziek voor jou en blijf erbij.

6. Ontwikkel en volg routines

Dit is niet iets dat je in een middag kunt bereiken, maar probeer na verloop van tijd een aantal routines vast te stellen. Als u eenmaal een strikt proces heeft opgesteld voor het voltooien van een taak, wordt het gemakkelijker om die taak in de toekomst uit te voeren. Begin met kleine routines en werk u een weg naar grotere. Probeer uw routine drie dagen achter elkaar te herhalen, dan drie weken achter elkaar, enzovoort.

7. Breek uw obsessie met perfectie

In sommige opzichten is perfectionisme een goede eigenschap. Het betekent dat u constant op zoek bent naar manieren om u te verbeteren en dat u uw werk zo goed mogelijk wilt doen. Maar perfectionisme is niet zonder nadelen. Het kan ervoor zorgen dat u niet aan taken begint die u intimideren en waardoor u voortdurend aan uw werk twijfelt. Begrijp en accepteer dat uw werk altijd gebrekkig zal zijn, en dat u uiteindelijk veel beter zult presteren.

8. Veel plezier met uw collega's

Breng wat tijd door met plezier maken met de mensen met wie u werkt. Lachen en dingen doen die u leuk vindt, verlicht stress, en door de positieve socialisatie komt oxytocine vrij, wat uw humeur en productiviteit zal verbeteren. Tijd doorbrengen met collega's versterkt ook de band met uw team, waardoor u efficiënter kunt samenwerken en uw productiviteit aanzienlijk kunt verhogen - zolang u dit maar consistent doet.

Het in de praktijk brengen

Het grootste probleem met deze psychologische trucs is om effectief te zijn, ze vereisen inspanning en toewijding. U kunt hier zitten en dit artikel lezen en instemmend knikken over sommige van deze ideeën, maar tenzij u ze echt gaat gebruiken, zullen ze u niet helpen.

Of u nu een aantal van deze tips probeert of niet, doe in ieder geval een gezamenlijke inspanning om uw routine op te schudden en experimenteer met een paar nieuwe tactieken. Het is de enige manier om uw werkgewoonten te veranderen.

One thought on “8 trucks om meer werk klaar te krijgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *