Carrière in Marketing & Digital Analytics?

Het hoge tempo van innovatie en de constant exploderende verzameling mogelijkheden dragen in grote mate bij tot het plezier dat we allemaal hebben in onze digitale banen. Er is nooit een saai moment, er is nooit een tijd dat u niet iets sneller of slimmer kunt doen.

Het kleine nadeel hiervan is dat onze ouders waarschijnlijk nooit zo veel hebben moeten investeren in voortdurend onderwijs, experimenten en zelfgestuurde investeringen in kernvaardigheden. Ze hoefden zich nooit zorgen te maken dat ze in een aanhoudende voorwaartse beweging moesten zijn ... soms gewoon om op de hoogte te blijven.

Deze realiteit drijft mijn bedriegersyndroom aan, en (toch?) Is het de reden dat ik graag in elke dimensie van digitaal werk. We bevinden ons op een keerpunt in de evolutie van de mensheid, waar we op kleine en grote manieren de wereld daadwerkelijk kunnen veranderen.

Met die context gaat deze post helemaal over loopbaanbeheer in de digitale ruimte. Net als deze blog zal het vooral relevant zijn voor degenen die zich bezighouden met digitale analyse en digitale marketing. Ik zou willen aanbieden dat de bits van hogere orde in elk van de drie secties waardevolle stof tot nadenken zullen opleveren voor iedereen in een digitale rol.

Controleer de vereisten die worden vermeld in elke vacature en u zult een lange waslijst zien op zoek naar analytische ervaring.

Jarenlang gebruik van gereedschap x. Jaren en jaren van oefenen met R of "Big Data". Jarenlange vaardigheid in het analyseren van x campagnes voor y kanalen resulterend in de productie van z rapporten.

Wanneer u naar het sollicitatiegesprek gaat, zal het inlenende bedrijf doorgaan met het stellen van vragen die uw competentie in de vermelde functie-eisen testen.

Dit is normaal.

Terugkijkend op mijn ervaring is het niet voldoende.

Test op analytische ervaring EN verken het niveau van analytisch denken van de sollicitant.

Analytisch denken is 6.451 keer belangrijker voor het succes van de kandidaat op de lange termijn en voor de waarde die ze aan uw bedrijf zullen toevoegen.

Analytisch denken is een verzameling vaardigheden.

Het is creatieve probleemoplossing. Het werkt systematisch en logisch bij het omgaan met complexe taken. Het onderzoekt alternatieven vanuit meerdere invalshoeken om een ​​oplossing te vinden. Het is een briljante evaluatie van voor- en nadelen, en het bereiken van de juiste balans voor dat specifieke moment. Het is altijd weten dat het antwoord op wat is twee plus twee altijd in welke context staat? Het is patronen kunnen herkennen. Het is weten dat elke waardige levensbeslissing een multivariate regressievergelijking is (vandaar de zoektocht om alle variabelen in die vergelijking en hun gewichten te identificeren). Het is het bezit van kritisch denkvermogen. En bovenal is het in staat zijn om de bits van hogere orde te zoeken en te zien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *