Geld verdienen met uw blog anno 2020

In een vorige blog heb ik al verteld hoe u geld kunt verdienen met uw blog, in deze blog ga ik wat meer in op de diepte.

Bloggen lijkt voor velen een droombaan. U besteedt tijd aan het schrijven over iets waar u van houdt, en uiteindelijk verdient u er geld mee en leeft u van het inkomen terwijl u voor uzelf werkt. Het probleem is dat bloggen niet zo eenvoudig is. De meeste mensen die bloggen bekijken om in hun levensonderhoud te voorzien, houden geen rekening met de hoeveelheid tijd die nodig is om een levensvatbare blog te maken die waarde toevoegt via de inhoud. Anderen beschouwen blogs als iets leuks om te doen als tijdverdrijf, maar niet als een onderneming om echt geld te verdienen. Tech Jury vermeldt dat er momenteel meer dan 600 miljoen blogs actief zijn in 2020. De waarheid is dat u vandaag met bloggen veel geld kunt verdienen. Er zijn al veel bloggers die het doen, en het kost niet de jaren die sommige van de vroege pioniers van de kunst moesten wijden om daar te komen.

De wereld verandert en informatie wordt steeds meer gedemocratiseerd. Mensen kunnen aan hun eigen inhoud en ideeën gaan werken om aan anderen te verkopen zonder dat er een tussenpersoon in het midden zit, die bezuinigt. Een expert worden in iets betekent niet per se dat je het jarenlang moet doen. Met de bron van internet en de verzamelde kennis van de hele mensheid, kost het veel minder tijd om vertrouwd te raken met een vaardigheid dan tien jaar geleden. Dus hoe krijgt u in 2020 betaald om te bloggen?

Gebruik marktfactoren om uw blog te promoten

Het verschil tussen een hobbyist en een serieuze ondernemer is dat de een voor passie gaat en de ander voor praktische zaken. Merkt op dat er verschillende redenen zijn waarom u een niche voor uw blog zou moeten ontwikkelen. De meeste mensen kijken echter naar hobby's en tijdverdrijf wanneer ze proberen een niche te bepalen. Deze kunnen leuk zijn om aan te werken, en u kunt ze als bijprojecten houden. Tenzij uw hobby echter al winstgevend is (zoals handelen in aandelenspeculatie), is de kans groot dat u er geen geld mee verdient.

In plaats daarvan zou het helpen als u naar marktfactoren kijkt om u te helpen een betere niche te vinden. De reden waarom de meeste bloggers falen, is dezelfde reden waarom de meeste kleine bedrijven sluiten - hun onderwerp is niet winstgevend. U heeft de neiging om te ontdekken dat veel hobbybloggers nieuw zijn in de wereld van bloggen en nog niet weten hoe ze hun blog kunnen gebruiken om geld te verdienen. Ze zullen uren aan hun passie besteden en uiteindelijk doorbranden omdat ze er zoveel moeite in steken. Voor een ondernemersblog moet u de marktvraag, het potentiële publieksbudget en de professionele invloed van het onderwerp achterhalen.

Opschalen van uw hobby

We noemden burn-out, en dat is waar de meeste professionals terecht zullen komen als ze hun passie gaan volgen. Contentcreatie is iets waar bloggers veel tijd aan moeten besteden. U hoeft echter niet harder te werken, alleen slimmer. Freelancersites zoals Fiverr bieden u een betaalbare manier om tegen minimale kosten ideeën te laten genereren en zelfs uit te werken. Maar al je tijd besteden aan het maken van inhoud is een recept voor een ramp. Burn-out begint bij nieuwe makers van inhoud en bloggers omdat ze te veel, te snel proberen te doen. Een groot deel van de eerste negentig dagen die u zult besteden aan het ontwikkelen van uw geldverdienende blog, hebben niets te maken met het schrijven van inhoud. In plaats daarvan zou u uw zakelijke blog als een startup moeten zien en deze in die zin plannen.

Om uw contentcreatie te vergroten, heeft u vijf verschillende functies nodig die kunnen dienen om de inkomstenstromen voor uw blog te versterken. Dit zijn:

  • Bereik
  • Uitbesteden
  • Backlinks
  • Gastpost
  • Herhalen

Deze stappen zorgen ervoor dat uw blog inkomsten oplevert in plaats van alleen maar een passieproject te zijn. Deze pijlers vormen de basis voor het genereren van inkomsten met uw blog.

Bouw relaties op als een fundament

Relaties zijn niet vanzelfsprekend, en u moet er tijd aan besteden om ze op te bouwen. U heeft om te beginnen een lijst met blogs nodig om contact op te nemen (uw outreach-lijst). U kunt zoeken naar een lijst met de beste sites die momenteel gastposten accepteren en ernaar verwijzen met de domeinautoriteitscores (DA) voor die sites. Gastbloggen op sites met een DA-score van 50+ is een uitstekende reeks sites om relaties mee op te bouwen.

Als je eenmaal een potentiële lijst van vijftig tot honderd van deze blogs hebt ontwikkeld, kunt u ze koud pitchen via e-mails. LinkedIn is een uitstekende plek om contactgegevens voor deze blogs te krijgen als ze geen 'Schrijf voor ons'-pagina hebben. Als u een gastpost op een website plaatst, moet u ervoor zorgen dat:

  • Het onderwerp is nog niet behandeld
  • U heeft SEO-waarde voor je zoekwoorden
  • U bent een expert in het onderwerp en
  • Het publiek is geïnteresseerd in waar u over schrijft

Negen van de tien keer wijzen blogs die te maken hebben met gastberichten, suggesties af omdat ze niet aan deze basisprincipes voldoen. Zodra u uw eerste bericht hebt geaccepteerd, heeft u een vaste relatie die u in de toekomst kunt gebruiken voor gastberichten.

Waarom gastbloggen belangrijk is

Als expert waarvan niemand weet, levert dit geen bezoekers op. Gastbloggen krijgt uw naam naar buiten en helpt bedrijven en professionals te beseffen dat u een expert in uw vakgebied bent. Het stelt u ook in staat om nuttige backlinks naar uw website te bouwen die de autoriteitsscore van het domein verhogen. Als u eenmaal heeft vastgesteld dat u een expert bent en informatieve inhoud blijft leveren die waarde toevoegt aan uw publiek, zult u merken dat veel mensen die uw gastblog lezen u volgen naar uw eigen website.

Tijdlijn voor het genereren van inkomsten

Alle blogs moeten een strikte tijdlijn hebben voor het genereren van inkomsten als ze serieus geld willen verdienen. Voor professionele bloggers kunnen deze mijlpalen dienen als richtlijnen voor wat u mag verwachten:

  • Dagen 0-90: hoogstaand overleg (maximaal 1000 bezoekers per maand)
  • Dagen 90-180: affiliate marketing (gebruikmakend van tussen de 1000 en 2500 bezoekers per maand)
  • Dagen 180-350: ontwikkel uw eerste online cursus (gebruik 5000 of meer maandelijkse bezoekers)
  • Dag 350+: Cursuslidmaatschappen (10.000+ bezoekers per maand)
  • Deze mijlpalen zouden u moeten helpen grip te krijgen op hoe u in 2020 winstgevend kunt bloggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *