Hoe u uw bedrijf kunt laten groeien met podcasting

Hoewel er veel manieren zijn om uw bedrijf te laten groeien, is een van de beste die we kennen, via podcasting.

Of u nu een product of dienst promoot, op zoek bent naar nieuwe klanten, een nieuwe manier wilt om uw bereik te vergroten, geïnteresseerd bent om uzelf te positioneren als een autoriteitsfiguur in uw niche, of u wilt ervoor zorgen dat u waarde blijft leveren voor uw bestaande klanten biedt podcasting mogelijkheden die anders zijn dan elk ander platform of medium.

In dit bericht zullen we precies bespreken hoe u dit kunt realiseren met podcasting.

Maar laten we ons eerst concentreren op bedrijfsgroei.

Hoe u uw bedrijf kunt laten groeien

Als u nadenkt over bedrijfsgroei, zijn de voor de hand liggende manieren waarop u dat zou kunnen doen:

  • Krijg meer zichtbaarheid
  • Vergroot uw bereik
  • Vergroot uw publiek
  • Trek nieuwe klanten aan
  • Behoud bestaande klanten
  • De lijst zou langer kunnen duren, maar in wezen vindt de groei van het bedrijf plaats wanneer meer van de juiste mensen weten dat u bestaat.

Er zijn verschillende kanalen die u hierbij kunnen helpen, waaronder sociale media, bloggen, video's, spreken vanaf het podium en podcasten.

Dus van alle beschikbare media, waarom podcasting?

Waarom podcasting

In tegenstelling tot sociale media, bloggen, video's en spreken vanaf het podium, biedt podcasting u een verbinding met uw publiek en klanten via een medium dat in verschillende scenario's kan worden gebruikt.

Terwijl het consumeren van een stuk inhoud op sociale media, via een blog, via video's of vanuit een stoel in een auditorium vereist dat een persoon gefocust is op het daadwerkelijke medium of platform dat hen de inhoud dient, stelt podcasting een persoon in staat om inhoud te consumeren terwijl ook andere dingen doen.

Podcasting is op aanvraag

Podcasting is audiocontent op aanvraag. Je publiek kan het consumeren wanneer, waar en hoe ze maar willen.

Download eenvoudig het audiobestand op uw mobiele apparaat, breng het over naar uw mp3-speler vanaf uw desktop, stem af via internet, luister via uw favoriete podcast mobiele app of stream het rechtstreeks vanaf uw autoradio!

Podcasting heeft een zeer lage drempel voor consumptie. Het maakt niet uit op welk tijdstip van de dag, waar je bent of hoe je een podcast wilt gebruiken, alles wat je nodig hebt, is binnen handbereik!

U kunt op elk moment afstemmen

U kunt naar een podcast luisteren terwijl u in de auto rijdt en veel waarde uit die inhoud halen. Maar je kunt geen van de andere genoemde stukjes inhoud consumeren tijdens het rijden in de auto (nou ja, hoe dan ook niet veilig).

Hetzelfde geldt voor sporten, afwassen, kajakken en vele andere activiteiten die je dagelijks kunt ondernemen (of moet doen).

Kort gezegd: u hoeft geen 'nee' te zeggen tegen wat u op dit moment doet om naar een podcast te luisteren.

Dit zijn slechts enkele redenen waarom podcasting zo'n krachtig medium is om uw boodschap over te brengen en uw bedrijf te laten groeien.

Bovendien stelt podcasting je in staat om een ​​krachtige band op te bouwen met je potentiële klanten (waardoor je sneller kennis, vind-ik-leuks en vertrouwen opbouwt dan bij de meeste andere platforms), en het helpt je ook om een ​​grote impact te creëren. In de verbonden wereld van vandaag is on-demand audio voor bijna iedereen ter wereld gemakkelijker dan ooit om naar te luisteren.

Dus als u de manieren combineert waarop u zakelijke groei kunt vinden en podcasting als uw medium gebruikt, kunnen er grote dingen gebeuren!

Hoe u kunt groeien met podcasting

De voordelen van podcasting zijn talrijk, en we hebben er een aantal bovenaan genoemd.

Je hebt ook net geleerd waarom podcasting als medium zo krachtig is.

Als u een (of alle) van de volgende zaken wilt bereiken:

  • Een product of dienst promoten,
  • Haal nieuwe klanten,
  • Vergroot uw bereik,
  • Positioneer jezelf als een autoriteitsfiguur in jouw niche,
  • Waarde blijven bieden aan uw bestaande klanten ...
  • … Dan kan podcasting helpen. Laten we dieper ingaan op elk van deze strategieën voor uw bedrijf.

Promoot een product of dienst

Stel dat u een klein bedrijf bent dat hondentraining aanbiedt in de regio New England, en dat u net een nieuwe dienst heeft gelanceerd waarbij u een hond traint en een week aan boord gaat.

U heeft een bestaand klantenbestand en zij zijn al op de hoogte van uw nieuwe service dankzij uw e-mailnieuwsbrief en de marketing die u in uw winkel en op sociale media hebt gedaan.

Dus u besluit een podcast te starten als een nieuw marketingkanaal voor uw bedrijf. U weet dat u mensen over de hele wereld van grote waarde kunt zijn met uw kennis over trainingshonden, en dit geeft u de mogelijkheid om uw nieuwe dienst te promoten bij elke aflevering die live gaat voor degenen die in uw omgeving afstemmen en wonen.

Haal nieuwe klanten binnen

Doorgaan met hetzelfde voorbeeld van eerder.

Je begint met het publiceren van wekelijkse afleveringen en in elke aflevering deel je een belangrijke trainingstip voor nieuwe hondenbezitters.

Je publiek is er dol op en dankzij je tips zien hondenbezitters en hun harige vrienden grote verbeteringen in hun relatie en communicatie!

Vergroot uw bereik

We kunnen net zo goed hetzelfde voorbeeld aan de gang houden!

Je podcast met één hondentrainingstip per aflevering om nieuwe hondenbezitters te helpen, is nu drie maanden live en je krijgt geweldige betrokkenheid en feedback van je bestaande luisteraars.

Omdat je al een klein bedrijf hebt, kwamen je eerste honderd luisteraars alleen van jou die je podcast deelde met je klantenbestand en degenen die naar je winkelfront komen.

Maar met behulp van sociale media, uw bestaande klantenbestand dat hun vrienden vertelt over uw podcast en de ongelooflijke inhoud die u regelmatig maakt, begint uw bereik maand na maand toe te nemen.

U heeft ook de mogelijkheid gehad om samen te werken met andere hondentrainingsbedrijven buiten uw geografische gebied. Nadat je een paar andere hondentrainers op je podcast had uitgenodigd om hun beste hondentrainingstips voor nieuwe hondenbezitters te delen, merkte je een toename in luisteraars.

En omdat de hondentrainers die je als gast had, hun aflevering deelden met hun klanten, vrienden en volgers, weten ze nu ook allemaal van jou en je podcast!

Positioneer jezelf als een autoriteitsfiguur

Als lokale bedrijfseigenaar is het belangrijk dat u uzelf positioneert als een autoriteitsfiguur. Voordat u uw bedrijf online runde, was het zelfs een optie, het aantal manieren om dit te bereiken was vrij klein - en moeilijk te verkrijgen.

Het was geen sinecure om in een gedrukt tijdschrift te verschijnen of een plekje op uw lokale nieuwszender te krijgen als bedrijfseigenaar.

Maar nu, omdat je een podcast hebt die al meer dan 3 maanden live is met honderden luisterbeurten per aflevering, kun je contact opnemen met publicaties over hondentraining en jezelf pitchen als gastheer van de podcast voor hondentraining.

Je hebt niet alleen autoriteit verworven door een waardevol persoon te zijn en regelmatig geweldige inhoud te publiceren, je hebt ook iets terug te bieden voor een publicatie: promotie en een schreeuw op je podcast!

Naast de mogelijkheden die je hebt om jezelf te pitchen voor andere publicaties en platforms, heb je ook de geloofwaardigheid die komt doordat iemand je bedrijf of je naam kan googlen en betrouwbare bronnen kan vinden zoals Apple Podcasts met JOU!

Bied waarde aan uw bestaande klanten

De klantenservice die u aan uw bestaande klanten biedt, is al van topklasse. Stel je voor dat je ze nog meer geweldige ondersteuning kunt bieden met je podcast!

Stel je een klant voor, Nate, die net een betaalde trainingssessie van 1 uur heeft afgerond om te oefenen met het aan de lijn lopen van zijn hond. Nate's hond, Gigi, lijkt aan te slaan, en Nate waardeert het absoluut dat je je professionele training in actie kunt zien.

Maar wat nu?

Nate naar huis sturen met een link naar je aflevering met herinneringen die hem op het moment zullen helpen terwijl hij Gigi aan de lijn loopt, zal zeker van pas komen! En Nate is zo dankbaar dat hij deze audiobron heeft waar hij naar kan luisteren terwijl hij Gigi loopt!

Een bedrijf laten groeien is niet eenvoudig, ongeacht in welke branche of niche u zich bevindt.

Als het gemakkelijk was, zou iedereen het doen - en het goed doen! Of u nu een nieuw bedrijf, een klein bedrijf of een groot bedrijf bent, podcasting heeft de kracht die u nodig hebt om een ​​verschil te maken.

De kracht van podcasting

Hopelijk besef je nu de kracht van podcasting.

Naast de individuele manieren waarop een podcast de groei van uw bedrijf kan helpen ondersteunen, kunt u hiermee ook een sterke band met uw luisteraars creëren, ongelooflijke waarde bieden aan een breed publiek, en het ingebouwde gebruiksgemak overtreft elk ander medium buiten.

Ongeacht of u een nieuw bedrijf bent of al jaren een businessplan op zijn kop zet, het toevoegen van een podcast aan uw marketingmix kan uw bedrijf helpen groeien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *