Idee, uitvoeren of niet.


"Ik heb een geweldig idee voor een bedrijf. Ik weet dat het zal werken omdat niemand het doet! Ik moet snel handelen voordat iemand anders het eerst doet. "

Het feit dat niemand een bepaald type bedrijf is begonnen, is geenszins een indicatie dat de markt dat type bedrijf nodig heeft.

Bij het starten van een nieuw bedrijf is het altijd het beste om te beginnen met een duidelijke en dwingende behoefte in de markt, niet met een geweldig idee voor een nieuw product of dienst waarvoor al dan niet klanten klaar zijn om te kopen.

Het starten van een bedrijf dat al concurrenten op de markt heeft, kan in veel opzichten een voordeel zijn. Daarom clusteren bedrijven vaak samen.

Waar is een goede plek om een ​​nieuw tankstation te beginnen? Op een hoek staan ​​al drie tankstations. Mensen gaan al naar die locatie om hun gas te kopen. Waar is een goede plek om een ​​restaurant te beginnen? In een gebied met andere restaurants, waar mensen al heen gaan als ze uit eten willen.

Door een strategie te volgen om een ​​bestaande markt te betreden, is uw doel om dingen beter, sneller en / of goedkoper te doen. Zichtbaar zijn bij de concurrentie, zodat de markt kan zien dat u voordelen biedt, helpt om klanten binnen te halen.

Wanneer u een bedrijf start op basis van een geheel nieuw idee, is het aantrekken van klanten een kostbaar en tijdrovend proces.

Ten eerste moet u de markt informeren over wat uw product of dienst is en welke voordelen het biedt. Hiervoor is doorgaans uitgebreide reclame nodig, wat behoorlijk duur kan zijn. En als u het zonder reclame probeert te doen, wordt u geconfronteerd met een lang, langzaam proces van mond-tot-mondreclame. Je hebt hoe dan ook een aanzienlijk budget nodig.

Vervolgens, als je eenmaal de aandacht van de markt hebt, moet je mensen ervan overtuigen dat ze echt behoefte hebben aan jouw product of dienst. Nogmaals, het zal tijd en geld kosten om dit te bereiken.

Een goed voorbeeld hiervan komt uit het dot.com-tijdperk. Pets.com voerde tegen investeerders aan dat ze met een geweldig idee waren gekomen. Ze gingen diervoeding verkopen via internet. Niemand anders deed het, dus met een agressief advertentiebudget konden ze deze markt veroveren en domineren. Ze overtuigden investeerders en plaatsten tijdens de Super Bowl erg dure advertenties voor hun nieuwe concept.

Het bedrijf en zijn investeerders ontdekten al snel dat er twee zeer belangrijke redenen waren waarom niemand diervoeding via internet verkocht. Ten eerste wil niemand hondenvoer kopen via internet, omdat het vaak een impulsief item is - "Hé, we hebben geen hondenvoer meer, dus we kunnen maar beter wat gaan halen." En ten tweede werd het uiteindelijk gewoon te duur om grote, dikke tassen een voor een naar het huis van elke klant te verzenden. Pets.com faalde al snel.

Dus als u een zakelijk idee ontdekt dat niemand anders doet, neem dan de tijd. Doe onderzoek en test het bedrijfsmodel om er zeker van te zijn dat het echt een levensvatbaar bedrijf is.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *