Is E-commerce het commerciële antwoord op Covid-19?

En zomaar veranderde de wereld van de ene op de andere dag! Met zijn onverwachte wendingen is 2020 een jaar geweest dat veel mensen tot in hun kern heeft geschokt. Als mensen snakken we naar zekerheid en veiligheid. Het vermogen en de wens om te overleven is gecodeerd in de diepten van ons DNA. Onze vecht- of vluchtreactie wordt continu geactiveerd.

Uw zakelijke omgeving

Alsof het navigeren door de stormachtige zeeën van onze eigen persoonlijke emoties niet moeilijk genoeg is, het is niet alleen onze eigen veiligheid en overleving waar we aan moeten denken. Het is dat van onze zakenpartners, onze medewerkers en onze klanten.

We moeten ook rekening houden met onze leveranciers, ons uitgebreide team en de rest van ons bedrijf.

De nieuwe realiteit die de wereld van de ene op de andere dag heeft veranderd, vereist dat we onze bedrijfsactiviteiten, inclusief onze verkoopactiviteiten, nader bekijken en dieper nadenken. Bedrijven hebben zichzelf een aantal serieuze vragen moeten stellen over de vraag of investeren in een e-commerceplatform de veiligste weg is naar ... nou ja, veiligheid.

e-commerce - wat denkt de CEO van een digitaal bureau?

Zal dit overwaaien? Moet ik het gewoon uitrijden en kijken wat er gebeurt? Is het een goed idee om mijn geld te investeren of moet ik het sparen voor het geval het erger wordt?

Een nieuwe golf van marketingcampagnes is naar het bedrijfsleven gekatapulteerd. U kunt niet door uw Facebook-nieuwsfeed scrollen zonder een eindeloze stroom van gesponsorde berichten die tegen u schreeuwen: "Laat ons u helpen om snel en goedkoop online te gaan". Onze vecht- of vluchtreactie begint. We beginnen te opereren en beslissingen te nemen vanuit een plaats van angst en overleving.

Het is begrijpelijk dat we geneigd zijn om naar de goedkoopste e-commerceoplossing met de snelste starttijd te rennen, verder klauteren om ons hoofd boven water te houden. Als CEO van een digitaal bureau dat eCommerce-websites aanbiedt, lijkt wat ik zeg misschien contra-intuïtief voor mijn eigen overleving. Ik adviseer mijn mede-ondernemers om even te pauzeren en diep adem te halen. Doe wat onderzoek voordat u zich door de massamarketingboodschap van e-commerce laat schrikken om op de stippellijn te tekenen.

Er zijn tenslotte goedkopere en snellere opties dan een e-commerce-build die beter bij uw bedrijf zou kunnen passen. Zal het me een rijkere man maken door dit te zeggen? Zeker niet! Zal het me gelukkiger maken? Waarschijnlijk!

Volgens een onderzoek van MarketingSignals bedraagt ​​het uitvalpercentage voor e-commerce start-ups 90% na 120 dagen. Dit wordt toegeschreven aan slechte online marketingprestaties in combinatie met een algemeen gebrek aan zichtbaarheid in zoekmachines.

Inzicht in de kosten van e-commerce

Er is geen goedkope of snelle manier om een e-commercebedrijf op te bouwen. Als u in een eCommerce-oplossing investeert, loopt u meteen verlies. Zelfs als het een goedkope oplossing is, moet je met ongeveer € 1.000, - minstens € 1.000 winst maken om gewoon break-even te draaien op deze investering. U zou het zelf kunnen bouwen met een gratis websitebouwer. Als u dit doet, bespaart u de kosten van een ontwikkelaar, maar dan is de website mogelijk niet geoptimaliseerd voor gebruikerservaring. Erger nog, het leidt er misschien niet toe dat online gebruikers door de salesfunnel gaan.

Als een goedkoop, snel alternatief zou u kunnen werken aan het creëren van een krachtige aanwezigheid op Facebook. Hun provisiestructuur is zeer betaalbaar en het is een geweldige manier om uw publiek bij u te laten winkelen.

Help anderen, help jezelf

In ongekende tijden zoals deze ontdekken we wie we werkelijk zijn. Waar we echt om geven. Waar onze ware moraal en waarden liggen. Als we als bedrijfseigenaren zeggen dat we veel geven om de belangen van onze klanten, betekent dat soms dat we ze wat gratis advies moeten geven en ze in de richting van iets anders moeten richten, misschien iets waar we niet bij betrokken zijn.

Als alles is gezegd en gedaan, en 2020 slechts een verre herinnering wordt, hebben we weinig meer over dan de verhalen die we de komende jaren zullen vertellen. We zullen uiteindelijk in staat zijn om uit het metaforische reddingsvlot te klimmen waaraan we ons zo graag vastklampen. Soms was dit vlot voor veel ondernemers hun hoop en geloof. Zodra dit voorbij is, zullen we gaan begrijpen dat het overleven van de pandemie een geweldige prestatie was

Als we echter kunnen terugkijken op het aantal bedrijven dat we hebben geholpen om te overleven ... dat gevoel zal eeuwig duren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *