Is het een goed idee om een blog te beginnen voor mijn ‘klein’ bedrijf?

Dus ik kreeg te horen dat ik mijn bedrijf moest laten groeien. Ik moet een blog beginnen voor mijn kleine bedrijf, klopt dat?

Ja zeker.

De waarheid is dat zolang mensen blijven genieten van goede verhalen, bloggen een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie zou blijven.

Traditioneel zijn bedrijven afhankelijk van digitale advertenties, tv-commercials en ervaringsmarketing om de loyaliteit van klanten op te bouwen.

Maar tegenwoordig is de markt drukker dan ooit en concurreren merken agressief om de aandacht van klanten.

Maar de komst van sociale media heeft klanten beter geïnformeerd en assertiever gemaakt en koopbeslissingen zijn nu gebaseerd op vertrouwen en zelfgestuurde en opdringerige vorm van marketing wordt weerzinwekkend voor hen.

In feite gebruikten in 2016 meer dan 615 miljoen mensen advertentieblokkering en bij twee op de drie jonge millennia is er momenteel een op hun apparaten geïnstalleerd.

In 2017 bleek uit nieuw onderzoek dat slechts 9% van alle digitale advertenties langer dan een seconde wordt bekeken, terwijl 65% van die advertenties helemaal niet wordt gezien, en in hetzelfde jaar zouden marketeers in het VK hebben verkwist. £ 7,2 miljard op ongeziene advertenties.

Uit een onderzoek van McCarthy Group in 2015 blijkt dat 84% van de millennials traditionele advertenties niet vertrouwt en deze groeiende wrok tegen opdringerige marketing maakt de inbound-methodologie de toekomst van digitale marketing.

Volgens een voorspelling van PG Media uit 2017 zal alleen digitale content hybride print- en digitale contentmarketing vervangen als het grootste platform in 2021 om €24 miljard te bereiken.

Dus als uw bedrijf nog steeds overweegt te bloggen, zijn hier 4 redenen waarom u het vandaag serieus moet nemen.

Waarom u een blog voor uw kleine onderneming zou moeten beginnen

Ten eerste verwachten uw klanten dat u blogt

Uit een recent onderzoek van Havas Group blijkt dat 84% van de mensen verwacht dat merken content creëren, terwijl uit een ander onderzoek blijkt dat 95% van de B2B-kopers het als betrouwbaar beschouwt bij het beoordelen van een bedrijf.

In feite consumeert een gemiddelde koper ongeveer 11,4 inhoud voordat hij grote aankopen doet, en consumenten die de educatieve inhoud van een merk lezen, hebben 131% meer kans om te kopen en 48% zal nog steeds kopen, zelfs na 1 week.

In een onderzoek van de Economist Group geeft 71% van de lezers toe dat ze werden uitgeschakeld door inhoud die op een verkooppraatje lijkt.

Uw concurrenten doen het

Uit een onderzoek van eMarketer blijkt dat ongeveer twee derde van de marketeers elke dag minstens één nieuw content item produceert.

Alleen al in Noord-Amerika laat een onderzoek van het Content Marketing Institute zien dat 88% van de B2B-marketeers bloggen gebruikt als onderdeel van hun digitale strategieën.

Dit toont aan dat de concurrentie om contentcreatie heviger wordt.

55% van de marketeers geeft toe dat het creëren van content hun belangrijkste prioriteit is voor inkomende marketing en volgens Social Media Examiner was 65% van de marketeers van plan om in 2017 meer bloggen te gebruiken.

In 2021 zal het aantal bloggers naar verwachting 32 miljoen bereiken en ongeveer 28% van de marketeers heeft hun digitale advertentiebudgetten verlaagd om meer inhoud te produceren.

Het converteert beter

Uit een onderzoek van Aberdeen Group blijkt dat merken die bloggen een conversieratio hebben die zes keer hoger is dan degenen die dat niet doen, en volgens Demand Metric kan contentmarketing ongeveer drie keer meer leads genereren dan traditionele marketing.

En natuurlijk is content niet alleen goed in het genereren van leads en conversies, maar het is ook in staat om de reis van de klant op gang te brengen en kan ook de perceptie van klanten over een merk bepalen.

Uit een onderzoek van GroupM blijkt dat 86% van de kopers niet-merkgerelateerde zoekopdrachten uitvoert voordat ze een aankoopbeslissing nemen, terwijl uit een ander onderzoek van DemandGen blijkt dat 95% van de B2B-kopers inhoud als betrouwbaar beschouwt bij het beoordelen van een bedrijf.

Gelukkig is contentmarketing niet zo duur.

Het kost 62% minder dan traditionele marketing en uit een onderzoek van Hubspot blijkt dat marketeers die prioriteit geven aan bloggen 13x meer kans hebben om een ​​positieve ROI op hun inspanningen te behalen.

Merken doen het allemaal. En u kunt ook.

Lenovo, een van de grootste fabrikanten van computerhardware, genereert ongeveer €300 miljoen aan omzet uit content, terwijl Lead Pages €16 miljoen kon genereren uit hun contentinspanningen.

En tegenwoordig geeft Coca-Cola meer geld uit aan het maken van inhoud dan aan tv-reclame.

Het is misschien interessant om te weten dat blogposts ongeveer 38% van het totale verkeer genereren, terwijl bedrijven die meer dan 16 blogposts per maand produceerden bijna 250% meer verkeer ontvingen dan bedrijven die er vier publiceerden.

En degenen die dagelijks berichten ontvangen, krijgen 5 keer meer verkeer dan bedrijven die dat niet doen en gemiddeld genereren bedrijven met een blog 67% meer leads per maand

Conclusie

Uit gegevens van een onderzoek door WP Curve blijkt dat 89% van de start-ups sterk afhankelijk is van contentmarketing, terwijl 66% van de respondenten aangaf dat het een belangrijke rol speelde bij het stimuleren van de groei van hun bedrijf.

Dus hetzelfde doen zou u zeker helpen om uw bedrijfsgroei te vergroten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *