Je bedrijf laten groeien via de organische weg

Er zijn een miljoen manieren om een ​​bedrijf te laten groeien. Er is digitaal en offline. Er is sociale media, e-mail, betaald zoeken, contentmarketing en SEO. En onder elk van deze rubrieken staan ​​duizenden manieren om promotie te benaderen. De vraag is: hoe groei je op een organische manier die je de meeste waarde geeft in ruil voor je tijd, energie en moeite?

Wat is organische groei?

Om te begrijpen wat organische groei is, moet u eerst begrijpen wat het niet is.

Wanneer een bedrijf wil groeien, gaan ze doorgaans leningen aan en betalen ze voor verkeer via advertenties en partnerschappen. Ze betalen in wezen om te spelen. Dat zou worden bestempeld als kunstmatige groei. (Niet dat het per se nep is, maar omdat het een gestage instroom van geld vereist om te blijven groeien.) Het ideale doel is om op een organische manier te groeien.

Organische groei is groei die van nature plaatsvindt en met weinig of geen kosten (buiten tijd en compensatie voor de betrokken teamleden). Het is doorgaans veel langzamer, maar de resultaten zijn duurzaam. Zelfs nadat u bent gestopt met het actief nastreven van groei, gebeurt dit op natuurlijke wijze als gevolg van de sterke basis die is gelegd.

5 tips voor organische groei

Organische groei is niet gemakkelijk of snel. Maar als u echt een succesvol bedrijf wilt opbouwen dat zichzelf uiteindelijk voedt, is dit de juiste keuze. Hier zijn een paar tips die u wellicht nuttig vindt:

Begin gratis

Als het je lukt, is de beste tip om organische groei te stimuleren, om je producten of diensten gratis aan te bieden (in het begin). Of het nu een week, een maand of zelfs een jaar is, het gratis aanbieden van uw waarde zorgt ervoor dat mensen inkopen zonder iets aan de haak te hoeven leggen. Op deze manier kun je vrij snel een aantal klanten pakken; je hoeft alleen maar een manier te vinden om het hoofd boven water te houden totdat de inkomsten binnenkomen.

Deze strategie werkt alleen als u volkomen zeker bent van de kwaliteit van uw product of service. Met andere woorden, het moet mensen wegblazen. Op die manier, wanneer u besluit om te beginnen met opladen, blijft de meerderheid van uw klanten aan.

Huur getalenteerde verkopers in

In de beginperiode van het opzetten van een bedrijf zijn maar weinig medewerkers belangrijker dan verkopers. In plaats van de goedkoopste te vinden die je kunt vinden - of ze 100 procent commissie te betalen - pony je zoveel als je kunt betalen. Dit zijn de mensen die uw bedrijf vooruit helpen. Als ze goed zijn, zijn ze elke cent waard.

Krijg de ranking van uw website

Om te slagen met organische groei in 2020 en daarna, moet u een goed geoptimaliseerde website hebben die goed scoort. Hiermee kunt u gratis verkeer van Google en de andere zoekmachines ophalen. Hoe doe je dat?

  1. Ontwikkel inhoud van hoge kwaliteit die waarde toevoegt aan uw doelgroep.
  2. Bouw backlinks naar uw website.
  3. Investeer in hoogwaardige SEO.

Het kost tijd om uw website te laten rangschikken voor de zoektermen die u zoekt, maar het is een solide investering die keer op keer waarde zal opleveren.

Upsell en cross-sell

Het is veel rendabeler om een ​​bestaande klant te behouden dan om erop uit te gaan en een andere te verdienen. En hoewel het belangrijk is om beide te doen, komt de beste organische groei voort uit upselling en cross-selling van de klanten waarmee u al zaken doet. Zoek naar manieren om dit mogelijk te maken en u zult de vruchten plukken.

Leid uw publiek op

Als u een bedrijf heeft, bent u uiteindelijk in het spel "vertrouwen". Om te groeien, moet je mensen overtuigen om je hun tijd, geld, privacy, etc. te vertrouwen. De belangrijkste manier om dit te bereiken is door te onderwijzen.

Veel bedrijven zijn bang dat ze te veel informatie weggeven, maar de waarheid is dat u niet genoeg kunt weggeven. Hoe meer waarde je aanbiedt via blogposts, YouTube-video's en cursussen, hoe meer mensen je genoeg vertrouwen om bij je te kopen.

Samenvatting

Organische groei is traag, vervelend en zal ervoor zorgen dat je het soms wilt opgeven. Maar ondanks de wrijving is het de investering van tijd en energie meer dan waard. Want uiteindelijk gaat er niets boven het opbouwen van een bedrijf met een solide basis. Wat er de komende jaren ook gebeurt, u kunt er zeker van zijn dat u er bij bent om het door te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *