Kunt u Instagram gebruiken om uw bedrijf te laten groeien?

Wanneer u eraan denkt om sociale media te gebruiken om uw bedrijf te promoten en te adverteren, is Instagram waarschijnlijk niet het eerste netwerk dat in u opkomt. Meestal beschouwt u Facebook-advertenties of netwerken op Twitter als traditionele manieren die veel bedrijven gebruiken.

Maar met Instagram als een van de snelstgroeiende social-mediaplatforms van de afgelopen twee jaar, zoeken steeds meer bedrijven, merken en solopreneurs naar een nieuwe, jongere markt. En het is logisch als uw merk een sterke visuele component heeft. Maar Instagram is ook geweldig, zelfs voor bedrijven die meer inhoudgericht zijn.

Dus of u nu freelancer, blogger of klein bedrijf bent, het is tijd om te kijken hoe Instagram u kan helpen groeien.

Wat is Instagram?

Instagram begon als een trendy, mobiele app voor het delen van foto's op iOS. Het maakte de vierkante foto hip, het liet mensen digitale filters toevoegen aan hun foto's - de 'Instagram-look' - en het bevatte sociale functies zoals profielen, volgers en opmerkingen.

In het voorjaar van 2012 werd Instagram gelanceerd op Android-telefoons en werd het door Facebook gekocht voor een miljard dollar - waarmee het zichzelf versterkte als de app voor het delen van sociale foto's. Tegenwoordig kun je met Instagram ook video's delen en hebben ze een groeiend advertentieplatform, maar het is nog steeds vooral een mobiele app. U kunt bijvoorbeeld geen nieuwe afbeeldingen uploaden naar uw account vanaf de website van Instagram.

Instagram en bedrijf

Met Instagram dat voornamelijk op foto's is gebaseerd, kunnen bedrijven in alle soorten en maten echt slagen op dit platform?

Instagram heeft nu meer dan 500 miljoen actieve dagelijkse gebruikers en het groeit nog steeds terwijl andere sociale netwerken kleiner worden. Eenendertig procent van alle online vrouwen gebruikt Instagram, en 24% van de mannen gebruikt het ook - meer dan de helft van deze gebruikers is 18-29 jaar oud. Dan zouden millennials de grootste doelgroep worden en als u zich met name op tieners richt, beschouwen ze Instagram als het belangrijkste sociale netwerk.

Dus als uw doelgroep zich in deze demografie bevindt, kan het gebruik van Instagram het perfecte platform zijn om ze te bereiken. En als je je in de food-, reis- of mode-niches bevindt, is er geen betere plek om te zijn dan op Instagram, aangezien die branches afhankelijk zijn van visuele marketingstrategieën.

Maar zelfs als u zich niet in die niches bevindt, mag u de merkopbouw en het potentieel voor publieksbetrokkenheid van Instagram niet over het hoofd zien.

Met een solide strategie kan uw bedrijf echt een boost krijgen door wat tijd door te brengen met dit platform.

Uw Instagram-strategie ontwikkelen

U heeft waarschijnlijk een contentstrategie voor uw blog en een sociale strategie voor Twitter, Pinterest en Facebook; Instagram zou niet anders moeten zijn. Zonder een sterke visuele aanwezigheid op Instagram, worden uw bedrijf en merk gemakkelijk genegeerd door de korte aandachtsspan van de doelgroep.

Probeer om te beginnen zelf Instagram te gebruiken om aan het platform te wennen. Gaat uw gang en download de app (deze is gratis) voor iOS of Android.

Kijk ook naar andere bedrijven in uw niche om te zien hoe ze zichzelf positioneren op Instagram en om te zien wat voor soort afbeeldingen ze plaatsen.

-Nadat u een account voor uw bedrijf heeft gemaakt, moet u een gebruikersnaam kiezen. Gebruik voor merkconsistentie en herkenbaarheid dezelfde bijnaam die u op andere sociale platforms gebruikt, indien beschikbaar.

-Zodra u uw account hebt aangemaakt en uw biografie hebt bijgewerkt, wilt u gaan deelnemen. Volg influencers in uw branche en volg boeiende gebruikers en vroegere klanten - sommigen zouden u moeten volgen - om de bal aan het rollen te krijgen.

Van daaruit wilt u uw aanwezigheid vestigen door op de foto's van anderen te reageren. U zult snel zien hoe snel uw aantal volgers op Instagram groeit door een paar eenvoudige dingen te doen. Maar denk niet dat u elke dag uren moet besteden aan het ontwikkelen van uw strategie. Voor ondernemers en bedrijfseigenaren is sociale media meestal een taak die wordt geautomatiseerd of uitbesteed.

Met het plannen van apps zoals Hootsuite kun je je Instagram-berichten plannen, maar het is niet helemaal hands-off zoals bij veel andere platforms. Instagram vereist dat alle berichten worden gepubliceerd via de mobiele app, zodat u een melding van Hootsuite op uw telefoon ontvangt wanneer het tijd is om een bericht live te laten gaan. Vervolgens opent u de foto in de Instagram-app en deelt u deze.

Laten we eens kijken naar drie manieren waarop u strategisch uw aanwezigheid op Instagram kunt vergroten en tegelijkertijd uw bedrijf kunt laten groeien.

1. Optimaliseer uw Instagram-bio

Een van de eerste dingen die u kunt doen, is uw bio optimaliseren om meer volgers aan te trekken, wat meer potentiële klanten betekent.

Concentreer u op het gebruik van uw copywritingvaardigheden om deze waardevolle ruimte te vullen - u krijgt slechts 150 tekens - met een korte, met voordelen beladen beschrijving van wat volgers van u kunnen verwachten, en een oproep tot actie. Uw URL - de enige klikbare link die u op Instagram krijgt (ze schakelen geen live links in reacties in) - kan mensen naar uw startpagina leiden, of beter nog, een bestemmingspagina met uw product of e-mailregistratieformulier.

2. Laat uw gemeenschap groeien

De belangrijkste tip om uw gemeenschap te laten groeien, is attent en oprecht te zijn. Gebruik een echte profielfoto, laat oprechte opmerkingen achter op de foto's van mensen en reageer snel op je volgers - en praat met hen. Een ding dat veel online bedrijven Instagram gebruiken, is om een kijkje achter de schermen te geven van hun groeiende bedrijf. Mensen willen altijd het gevoel hebben dat ze iets exclusiefs krijgen, dus neem foto's op die u nergens anders deelt.

3. Bouw uw merk op

Instagram is een visueel medium, dus om je merk op te bouwen, heeft u sterke foto's nodig. Dit hoeven geen professioneel geënsceneerde foto's te zijn - het is eigenlijk beter als ze dat niet zijn - maar ze moeten wel verband houden met uw merk en uw publiek.

Om de merkconsistentie te behouden, kiest u er één uit als u een Instagram-filter gaat gebruiken en blijft u erbij. Het filter Normaal (geen filter) is het populairst, maar als u uw afbeeldingen wilt verbeteren, is Clarendon een goede tweede. Probeer een paar van de beste keuzes om te zien of uw stijl van foto's baat heeft bij een filter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *