Niet om kunnen gaan met beslissingen?

Als bedrijfseigenaar is een belangrijk deel van de taak het nemen van beslissingen. Dag na dag, en soms van minuut tot minuut, wordt u met keuzes geconfronteerd. Van klantverzoeken tot problemen met aannemers, u regelt de ins en outs van uw bedrijf.

Sommige dagen vereisen meer hersenkracht dan andere, maar als je dag vol zit met besluitvorming, is het geen wonder dat we uitgeput thuiskomen en tot het uiterste uitgerekt. Hoeveel dagen ben je al klaar met werken om uzelf gevoelloos te voelen voor zelfs de eenvoudigste keuzes, zoals wat eten is of wat u wilt kijken op Netflix? Het wordt beslissingsmoeheid genoemd, en het is iets waar we allemaal mee worstelen.

Dus hoe bestrijd u beslissingsmoeheid? We moeten allemaal verantwoording afleggen aan onze teams, we moeten deze belangrijke keuzes de hele dag door maken en vragen en vragen beantwoorden. Het is hoe de klus wordt geklaard, toch? Studies tonen aan dat de hersenen enorme hoeveelheden energie aankunnen. Maar we zijn ook maar mensen! Op een gegeven moment controleren die consumptie en output onze hersenen in zelfbehoud-modus, en dat is wanneer de uitputting begint.

Het brein kan maar zo veel aan, wat betekent dat als je de hele dag beslissingen neemt, een complex probleem aan het einde van je werkdag niet de grondgedachte of aandacht krijgt die het nodig heeft. We hebben gewoon niet de bandbreedte. Daarom is het gemakkelijk om junkfood te pakken of aan het eind van de dag keuzes te maken die gericht zijn op vermoeidheid.

We hebben twee concepten gevonden die deze beslissingsmoeheid lijken te bestrijden en ons helpen een constante productiviteit te handhaven zonder die mentale uitputting aan het eind van de dag. Het vergt werk en een beetje experimenteren, maar met de bedoeling kunnen deze stappen echt helpen!

De eerste suggestie is om vooruit te plannen! Het lijkt eenvoudig genoeg, maar we hebben gemerkt dat dagelijkse journaling onze dag echt centraal stelt en helpt bij het elimineren van onnodige projecten of keuzes. Neem voordat u naar bed gaat de tijd om de prioriteiten van de volgende dag in kaart te brengen. Dit houdt u niet alleen gefocust, maar het verlicht ook de rusteloze slaap door het gebrek aan planning.

Probeer u te concentreren op slechts drie hoofdprojecten per dag, zodat u de informatie-overload kunt overslaan. Het helpt ook om uw overwinningen gedurende de dag in de gaten te houden! Het houdt u gemotiveerd en voelt geweldig om dingen van je lijst af te vinken.

De tweede suggestie is om uzelf dagelijkse vragen te stellen. In het begin voelt het misschien raar, maar persoonlijke innerlijke check-ins zijn de sleutel tot het bewaken van je energieniveau en hersenbandbreedte. Overweeg om een ​​checklist te maken en deze op een prominente plek in uw kantoor te hangen. Vragen zoals,

"Heb ik vandaag genoeg water gedronken?"

"Helpt of schaadt de voeding van vandaag mijn mentale capaciteit en functie?"

"Is het tijd voor een wandeling of een vorm van beweging?"

"Waar kan ik vandaag delegeren?"

Gewoon de tijd nemen om actief met uzelf in te checken, houdt u op het goede spoor en zorgt ervoor dat je langzamer gaat werken, aanwezig blijft en je hersenen een pauze geeft. Deze vragen zijn ook de moeite waard om naar uw team te sturen! Creëer een cultuur van beschermde productiviteit, in het besef dat door voor mentale energie te zorgen, je ook ruimte maakt voor een optimale workflow en creativiteit.

Als ondernemers staan ​​we de hele dag voor zoveel kleine keuzes. Voor onszelf zorgen en onze mentale beperkingen begrijpen is zo belangrijk. Neem deze week de tijd om uw huidige beslissingsmoeheid te evalueren. Neem contact op met uzelf en uw team en breng vervolgens de nodige aanpassingen aan om een ​​gezonde werkomgeving te inspireren. Dit heeft u!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *