Nieuwe ideeën nodig voor uw blog?

Het ontwikkelen van verhalen voor je blog lijkt veel op het bedenken van een zakelijk idee: u zal ongetwijfeld een handvol ideeën bedenken met een paar parels ertussen. Zelfs de meest deskundige schrijvers ervaren dit.

Hoewel het eenvoudig genoeg is om als ondernemer brede onderwerpen te bedenken - zoals succesvol netwerken, het definiëren van uw merk, marketingstrategieën - zijn dit brede thema's waarover al vele malen is geschreven.

Uw verhalen leven binnen de populaire onderwerpen, dus bereid u voor om dieper te graven. De beste manier om op een unieke en zinvolle manier in contact te komen met uw lezers, is door verhalen te delen die voortkomen uit uw ervaringen.

Hier zijn drie tips voor het genereren van specifieke en inzichtelijke inhoud die uw lezers geweldig zullen vinden:

1. Maak het persoonlijk.

Zoals u weet, ontwikkelt expertise zich gedurende jaren van successen, mislukkingen, valse starts, experimenten en het nemen van risico's. Het delen van persoonlijke ervaringen levert alleen u waardevolle inzichten op. First-person accounts van ervaringen die je hebt gehad en lessen die je hebt geleerd, zorgen vaak voor boeiende en unieke verhalen. Ga zitten met een blanco vel papier en vraag uzelf het volgende af:

Wat zijn de grootste fouten die ik gaandeweg heb gemaakt? Schrijf ze op in een lijst. Als je er waardevolle lessen uit hebt geleerd, kan elk zijn eigen verhaal zijn. Heb je een marketingcampagne ontworpen die jammerlijk faalde? Wat heb je verkeerd gedaan en wat heb je geleerd? Je eigen misstappen aanwijzen en aangeven hoe ze je gemoedstoestand hebben veranderd, kan voor lezers verhelderend zijn.

Wat weet ik nu dat ik wou dat ik het wist toen ik begon? Brainstorm nogmaals over een lijst. Welke ervaringen hebben uw begrip veranderd en hoe? Wees specifiek. Een anekdote uit je leven en wat het je heeft geleerd, kan een goed startpunt zijn voor een verhaal.

Wat zijn enkele successen die andere ondernemers kunnen leren - of ze nu van jou zijn of van iemand anders? Denk buiten de doos. In plaats van te vertrouwen op spraakmakende voorbeelden waarover iedereen schrijft, zoals Steve Jobs, kunt u casestudy's overwegen van andere succesvolle mensen die mogelijk onder de radar staan.

2. Scan het nieuws.

Gebeurt er iets relevant in uw branche - beleidswijzigingen, technische ontwikkelingen of recente rapporten - dat van invloed kan zijn op uw klanten? Kun je waardevolle lessen trekken uit bedrijven of marktleiders die de krantenkoppen hebben gehaald? Wat kunnen uw klanten leren van deze overwinningen of rampen?

3. Neem de telefoon op.

Klanten of collega's bellen en hen vragen naar de uitdagingen die ze de laatste tijd hebben meegemaakt? Terwijl je deze - en alle andere - ideeën opschrijft, neem dan even de tijd om op internet te zoeken naar vergelijkbare nieuwsberichten met behulp van trefwoorden. Vaak denkt u misschien dat een idee uniek is, maar dan komt u erachter dat het uitgebreid is behandeld. Bedenk een nieuwe invalshoek.

Kort gezegd: wees specifiek. Voorbeelden zijn belangrijk. Uw persoonlijke ervaringen laten uw schrijven stralen. Verwerk die in je verhalen. Laat uw stem horen. Laat uw lezers u leren kennen en zij zullen zich herhaaldelijk tot u wenden voor deskundig inzicht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *