Ontwerptips die kunnen helpen om de Instagram-campagne een boost te geven

Instagram is het één van de weinige visuele sociale mediaplatform dat alleen draait om afbeeldingen. Om te slagen op Instagram is het niet voldoende om mooie foto's te plaatsen, maar veel meer om op te vallen tussen de massa. In het begin waren gebruikers geobsedeerd door het posten van selfies op Instagram, maar na verloop van tijd realiseerden ze zich dat ze veel meer moesten doen dan dat om de echte krachten van Instagram te ontketenen om met het publiek in contact te komen. Als je een succesvol account wilt cultiveren en je marketinginspanningen op Instagram wilt stimuleren, moet je je realiseren dat het veel meer is dan alleen de afbeeldingen zelf. Het vereist het verbeteren van je vaardigheden door Instagram op meer creatieve manieren te gebruiken om een ​​groot aantal volgers op te bouwen die je merk gaan waarderen.

Het belang van Instagram-likes

Likes zijn stemmen voor uw merk die het niveau van merkacceptatie onder het publiek aantonen, aangezien velen u op de voet gaan volgen. Hoe meer likes en volgers je kunt verzamelen, hoe hoger de populariteit van het merk, en je kunt je campagne starten door likes te kopen van bedrijven zoals Insta4Likes.com die je in contact kunnen brengen met echte mensen die interactie hebben met het merk en de waarde ervan vergroten.

Het succes op Instagram hangt af van je creatieve vermogen om een ​​indrukwekkende aanwezigheid van het merk op Instagram te vestigen. Als je bekend bent met de Instagram-functies en weet hoe je ze op de beste manier kunt gebruiken door je vaardigheden op het gebied van webontwerp te ontsluiten, zou dit moeten helpen om je merk professioneel te presenteren. Jouw vermogen als ontwerper kan het verschil maken tussen succes en mislukking op Instagram.

Hier zijn enkele manieren om je grafische ontwerpvaardigheden te gebruiken om je aanwezigheid op Instagram te vergroten.

Instagram bio-optimalisatie

Je Instagram-bio is als aas dat het publiek verleidt en aanmoedigt om je account van dichterbij te bekijken. Door de bio kunnen ze meteen begrijpen wie je bent en wat je aanbiedt. Het is de plek om je vaardigheden te laten zien. Gebruik uw beste vaardigheden om uw bedrijf en het aanbod binnen 150 tekens te introduceren door de naam en relevante hashtags op te nemen om het in het oog te houden. Laat een link naar uw website achter en voeg een CTA toe die actie kan oproepen. Er zijn tools beschikbaar om naar verschillende sites te linken als u meerdere websites heeft.

Wees interactief

Het is niet genoeg om een ​​indrukwekkende bio te maken, maar om de betrokkenheid bij het publiek te vergroten door actief te zijn op het platform en nooit een kans te missen om met de gemeenschap te communiceren. Dit zorgt voor een betere band met het publiek dat dichter bij het merk kan komen, de nuances ervan kan ontdekken en volgers kan worden. De positieve signalen die door de interactie worden gegenereerd, zullen helpen om uw prestaties op Instagram te verbeteren. Je moet interesse tonen in andere profielen, reageren op reacties op je feed en communiceren met je volgers en andere mensen die dezelfde hashtags gebruiken. Communiceer vanuit je hart en neem deel aan chats en niet alleen door tekens en symbolen te gebruiken. Uw eerlijke intentie om contact te maken met het publiek moet duidelijk zijn uit de manier waarop u met hen communiceert.

Werk samen met andere ontwerpers

Niemand kan allerlei creatieve vaardigheden verwerven, maar er is een manier om elk tekort aan te vullen door hulp van anderen te vragen. Dit is de onderliggende geest van het gemeenschapsleven die door de hele samenleving wordt weerspiegeld, en Instagram is daarop geen uitzondering. Door samen te werken met andere ontwerpers, kun je je vaardigheden uitwisselen voor andere vaardigheden die je Instagram-campagne kunnen versterken door een win-winsituatie te creëren. Als je bijvoorbeeld goed bent in fotografie, maar hulp nodig hebt bij het ontwerpen van visitekaartjes, kun je je vaardigheid wisselen en de taak volbrengen. Om uw bereik voor het vinden van bijdragers te vergroten, kunt u proberen uw account op populaire Instagram-accounts te plaatsen, die hubs zijn voor het presenteren van het werk van verschillende ontwerpers en artiesten.

Gebruik veel CTA's

Maak gebruik van de talloze mogelijkheden die Instagram biedt om call-to-action of CTA's aan uw profiel te geven die kunnen helpen bij het promoten van uw bedrijf of merk. Naast de bio waar u CTA's kunt toevoegen die naar uw website verwijzen, kunt u CTA's opnemen in de bijschriften om mensen te vragen uw laatste blogbericht te lezen, uw profiel te bekijken of iets anders dat betrokkenheid genereert. Met Instagram kun je actieknoppen aan je bio toevoegen als het een zakelijk profiel is, en je kunt je contactpersoon en e-mailadres in de knoppen invoegen.

Maak effectief gebruik van hashtags

Gebruik hashtags oordeelkundig door de verleiding te vermijden om alleen zeer populaire hashtags te gebruiken die meer een hype zijn en die uw verwachtingen van een hoog rendement ervan kunnen verloochenen. Gebruik in plaats daarvan een combinatie van populaire hashtags met enkele specifieke of obscure hashtags, op voorwaarde dat ze relevant zijn. Heb een lokaal perspectief bij het kiezen van hashtags om contact te maken met de lokale gemeenschap.

Gebruik de nieuwste functie van IGTV op Instagram om realtime video-inhoud te posten die het bereik van uw creativiteit en het bieden van echte waarde vergroot.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *