Quarantaine? Boost toch uw socials

Gezien het klimaat van de wereld op dit moment, is vrije tijd een meer alledaags concept dan normaal geworden voor de meeste bedrijven, eigenaren van kleine bedrijven en ondernemers. Maar het kan ook worden gezien als een kans om invloed op te bouwen met uw netwerk. Als u het op de juiste manier gebruikt, kan uw autoriteit, of sociaal bewijs, een reddingslijn zijn voor uw bedrijf - zelfs in de meest precaire omstandigheden. Hier zijn vijf strategieën die u vandaag kunt activeren om de impact ervan te vergroten en hopelijk de quarantaineblues te verlichten.

1. Vertel boeiende verhalen aan uw volgers.

Dit is het perfecte moment om af te wijken van de norm. Ja, het bedrijf is altijd aan de gang en uw volgers kijken naar u voor de beste tips en trucs om hun bedrijf te laten groeien. Houd echter rekening met het milieu. Mensen zoeken naar manieren om aan de razernij te ontsnappen. Ze zoeken naar manieren om te leren, te verdienen en te lachen.

Toon uw menselijkheid en deel hoe u deze keer navigeert. Heeft u een grappig familieverhaal? Deel het. Is thuisonderwijs voor uw kinderen voor de eerste keer niet zo eenvoudig? Deel het. U weet nooit wie uw inhoud zal bereiken. Uw potentiële klant of cliënt kan ervoor kiezen om zaken met u te doen omdat u heeft besloten dit te delen.

2. Betrek influencers met een oproep tot actie.

Wees niet bang om de platforms van beïnvloeders in de branche te gebruiken om uw eigen platforms te versterken. Vaak krijgt de inhoud die u uitbrengt mogelijk niet het antwoord dat u wenst, omdat de oproep tot actie onduidelijk is.

Kies vijf betrokken influencers waarvan u weet dat ze zich met je inhoud willen bezighouden, en tag ze in uw posts of video's. Vraag hen of ze het eens of oneens zijn met uw inhoud en om u te vertellen waarom. U kunt ze zelfs vragen om nog een nuttig punt aan uw inhoud toe te voegen om een grotere en betere waarde te bieden. Wanneer ze besluiten je inhoud leuk te vinden, erop te reageren of te delen, vergroten hun acties de kans dat meer kijkers je spullen zien.

Associatie is de sleutel als het gaat om het opbouwen van uw sociaal bewijs. Uw geloofwaardigheid wordt automatisch verhoogd wanneer u uw merk kunt koppelen aan een merk dat meer bekend is bij het publiek.

3. Netwerk via sociale media.

Dit is het moment om te reageren op al die genegeerde inbox-berichten en opmerkingen onder uw berichten. Als het gaat om het betrekken en beïnvloeden van anderen om verbinding te maken met uw merk, kan het laten zien dat het u interesseert door een opmerking leuk te vinden of op een opmerking te reageren, goud waard. U (of iemand in uw team) mag het nooit te druk hebben om in contact te komen met die mensen die u in bedrijf houden. Wanneer iemand u of uw bedrijf in een bericht tagt, vooral als ze iets bij je hebben gekocht, help dan uw sympathie te vergroten door hen te bedanken. Loyale klanten krijgen één opmerking tegelijk.

Overweeg ook om een ​​virtuele koffiesessie te houden met iemand die om uw tijd heeft gestreden. Het feit dat je, vooral in een tijd als deze, de tijd hebt genomen om in contact te komen met een fan, volger of collega, kan een groter rendement opleveren dan je zou verwachten.

4. Bied extraatjes aan in ruil voor getuigenissen van kopers.

De grootste en beste vorm van social proof building is mond-tot-mondreclame. In tegenstelling tot wat de samenleving misschien suggereert, houden mensen van goed nieuws. De beslissingen van kopers worden beïnvloed door wat ze lezen van anderen buiten het bedrijf die iets positiefs (of negatiefs) te zeggen hebben. Yelp- en Google-recensies, Amazon- en bedrijfsgerichte beoordelingen helpen invloed uit te oefenen op wie koopt en wie hun geld op zak houdt. Bied uw kopers een stimulans om een ​​recensie achter te laten. Geschreven getuigenissen zijn geweldig, maar video is beter, omdat het de kijkers in staat stelt de emotie van de koper te vangen, wat een beetje meer echtheid oplevert.

5. Geef uw eigen platform een boost en vraag mensen om een rol te spelen.

Hoe groot of klein u ook denkt dat uw platform is, het is een van uw meest waardevolle bezittingen. De waarheid is dat mensen het heerlijk vinden om deel uit te maken van iets dat groter is dan zijzelf. Waarom opent u de deur niet zodat mensen uw platform kunnen gebruiken om de leegte te vullen?

Als u een blog hebt en meer inhoud nodig hebt, vraag dan gastbijdragers om in te zenden om uw lezerspubliek te laten groeien. Als u een podcast hebt en het gevoel hebt dat u een andere stem nodig hebt om het gesprek voort te zetten, stuur dan een open oproep voor mogelijke gasten. Door uw platform te delen, kunt u een nieuw publiek aanboren, en uw gasten kunnen hetzelfde doen.

Als u verder wilt gaan dan u nu bent, schakel dan andere mensen in om u daar te helpen. Zorg ervoor dat u iedereen kwalificeert die u toestaat uw platform te gebruiken. U wilt degenen kiezen die dezelfde waarden met u delen, zodat u het imago van uw merk intact kunt houden.

4 thoughts on “Quarantaine? Boost toch uw socials

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *