Reactief en proactief zijn op sociale media

Het plaatsen van uw bedrijf op sociale media is de weg vooruit voor bijna elk bedrijf dat er is. Het wordt ook verwacht door uw publiek. Zoals het hebben van een website natuurlijk is. Maar hoe slaagt u erin dit alles bij te houden EN ook uw bedrijf te runnen?

Waar is uw publiek?

De eenvoudigste manier om dit te doen, is door uw bedrijf op te zetten op de sociale mediaplatforms waarop u uw publiek kunt vinden. Onthoud dat je niet op de platforms gaat die je wilt. U zoekt de platforms waarop uw publiek wordt gevonden.

Wees Appy!

Als het u eenmaal is gelukt om ze in te stellen en uw accounts te starten, moet u ervoor zorgen dat u reageert op eventuele vragen die opduiken. Om dit te doen, moet u de relevante apps aan uw telefoon toevoegen. Ik zou ook willen voorstellen dat u ze op de eerste startpagina toevoegt, zodat u onmiddellijk kunt zien wanneer er meldingen binnenkomen.

Deel alles

U kunt er ook baat bij hebben als meer dan één persoon reageert als u veel reacties en privéberichten op uw pagina heeft.

Veel bedrijven met een groter, responsief publiek kunnen overwegen om een ​​app van derden te gebruiken, zoals Social Pilot of AgoraPulse. Deze betaalde platforms kunnen u helpen een inbox nul te maken en u kunt opmerkingen en klachten aan andere mensen in het bedrijf toewijzen voor snellere en beter passende reacties.

Beheer verwachtingen

Als je erover nadenkt, heb je persoonlijk een bepaalde verwachting over wanneer bedrijven moeten reageren op jouw opmerkingen en berichten op sociale media. Helaas doet uw publiek dat ook. Als je een reactie plaatst op een Facebook-pagina die een reactie acht, zou je tegen het einde van die werkdag een reactie verwachten. Als je een opmerking of klacht op Twitter plaatst, zou je een veel snellere reactie verwachten (misschien afhankelijk van de grootte van het bedrijf).

Wees snel!

Nu zit u op sociale media - uw klanten zullen hetzelfde verwachten. Het is u misschien opgevallen dat er een Fast Response-badge is die u kunt ontvangen als u ook binnen 15 minuten reageert? Het is moeilijk maar haalbaar.

Nu tijd om proactief te zijn

Reageren is geweldig, maar proactief zijn is beter! Na verloop van tijd zul je begrijpen welke vragen je publiek stelt, en hopelijk kun je modderig water opruimen met een FAQ. Deze eenvoudige lijsten kunnen worden doorzocht en binnen een website worden toegevoegd, uw Business Messenger kan chatten (met behulp van chatbots) of misschien kunt u diepgaande artikelen maken over hun vragen? Gebruik alles opnieuw in infographics, video's en zelfs het vreemde Live!

Plan inhoud

De term 'sociale media' houdt in dat je op een bepaald moment sociaal moet zijn. Een van de beste manieren om dit te doen, is door de gerelateerde inhoud van anderen te delen. Hoe meer u een opslagplaats wordt van nuttige en herkenbare informatie voor uw publiek, des te meer uw aandacht zal trekken.

Chatbots

U kunt op verschillende plaatsen chatten, maar de meest bekende is Facebook Messenger. Met deze kleine nano-natterers kunt u een vooraf ingesteld antwoord op alle standaardvragen toepassen. Als u bijvoorbeeld regelmatig wordt gevraagd 'Waar bevindt u zich?' chatbots interpreteren en verwerken de woorden of zinsdelen van gebruikers en geven direct een vooraf ingesteld antwoord.

Inhoud zoeken

Ik zei schema-inhoud (berichten, afbeeldingen, white papers, enz.). Dat kan echter soms moeilijk zijn, daar ben ik het mee eens, en dagelijkse Google-zoekopdrachten zijn niet ideaal! Ik zou willen voorstellen om opnieuw te kijken naar andere betaalde platforms zoals BuzzSumo, Buffer, Feedly en Postplanner.

Thema's

Soorten inhoud kunnen ook een worsteling zijn. Ik begin meestal met thema's voor mijn bedrijf. Ik zou bijvoorbeeld verschillende sociale mediaplatforms bespreken en dieper ingaan op de uitleg van wijzigingen en updates. U kunt misschien weken of maanden lang praten over uw verschillende producten of diensten?

Contentplannen zijn je vriend

Contentplannen zijn leven voor het bedrijf op sociale media! Ze hoeven niet enorm gedetailleerd te zijn - sommige kunnen waanzinnig gedetailleerd zijn! Ik zou echter willen voorstellen dat u uw plannen voor misschien 3 tot 6 maanden opschrijft om u op weg te helpen. Denk vervolgens na over thema's, zoek inhoud van andere websites (zoals hierboven) en maak vervolgens uw eigen. Dit is niet absoluut, maar sommige mensen vinden dat je 70% van je tijd moet besteden aan praten over andere gerelateerde en nuttige inhoud en 30% over die van jezelf.

Oproepen tot actie

Onthoud dat we hier nog steeds proactief proberen te zijn! Zorg voor een slimme en snelle call-to-action die uw publiek enthousiast houdt. Beantwoord een probleem, een pijnpunt dat ze hebben met uw product of dienst. Laat ze zich aanmelden voor uw e-mailmarketing met een kleine oplossing of download.

Vraag om hulp

Als u het eenmaal erg druk heeft, moet u wellicht meer hulp overwegen. Dat kan natuurlijk in de vorm van meer personeel of misschien wilt u een Virtual Assistant overwegen? Dit kan ervoor zorgen dat u blijft tikken totdat u het zich kunt veroorloven iemand parttime of fulltime in dienst te nemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *