Thuiswerken, efficiënt werken ook met familie erbij.

In het kader van de wereldwijde COVID-19-pandemie werden veel werknemers door werkgevers op afstand gestuurd om te werken. Dit komt door een verlaging van de kans op besmetting in het openbaar vervoer en op drukke plaatsen, zoals kantoorruimtes. Er is een aparte categorie werknemers die freelancers wordt genoemd. Ze zijn al gewend om thuis te werken, zonder problemen zijn ze bezig met een onafhankelijke organisatie van het proces. Maar voor degenen die gewend zijn aan de gebruikelijke routine, interactie met collega's en zelfs hun stoel, is het buitengewoon moeilijk om te wennen aan de rondrennende kinderen en het gebrek aan noodzakelijke hulpmiddelen.

In dit artikel kunnen lezers de meest effectieve aanbevelingen krijgen. Wanhoop niet, want de moderne wereld met zijn mobiele communicatie en toegang tot het wereldwijde netwerk biedt onbeperkte mogelijkheden.

Vijf cruciale stappen

1. Ergonomie van de werkplek.

Hier moet u een beetje egoïstisch zijn en uzelf de beste tafel en stoel gunnen. Kinderen kunnen tekenen in de keuken, en men moet plaatsmaken voor de belangrijkste beroepsbevolking en bron van inkomsten. Elimineer bronnen van onnodig licht, gebruik een verstelbare lamp met gelijkmatige verlichting in de schemering. Ellebogen mogen niet aan het aanrecht hangen, anders zullen de schouders en schoudergordel erg pijnlijk zijn. Pas de parameters geleidelijk aan terwijl u thuis werkt, tolereer geen ongemakken. Het is niet bekend hoe lang de quarantaine zal duren en u kunt gedurende deze tijd problemen met het gezichtsvermogen of de rug krijgen.

Een ideale optie zou zijn om in een aparte ruimte te werken, maar niet iedereen heeft zulke woonomstandigheden. Zelfs als het gaat om het aantrekken van de gordijnen en het plaatsen van de schermen, mag de aanwezigheid van iemand in de buurt niet afleiden.

2. Verzamelen van materialen

Alles wat u nodig heeft, moet bij de hand zijn. Tekenaccessoires, bijbehorende documentatie, boeken, schijven met computerprogramma's. Elk vertrek van de werkplek kan afleiden. Geen van de leden van het gezin zal denken dat er nu een echt werkproces in huis gaande is. U kunt afleiding tot een minimum beperken door taken in fasen op te lossen. Hoe minder u uit uw stoel komt, hoe beter. Potloden moeten worden geslepen, de telefoon moet worden opgeladen en er moet een glas water, en bij voorkeur een fles, in de buurt zijn.

3. Breng productiviteit tot stand.

Hier is het nodig om de taak op te splitsen in zijn samenstellende delen en ze vervolgens opeenvolgend op te lossen. Je komt er niet achter zonder zelfbeheersing. Hier is een voorbeeld van denken:

“Ik heb deze etappe bijna gedaan, het is nog wat meer nodig en ik kan opstaan. Al gedaan. Ik vraag me af wat in het volgende deel? Ik repareer het, zet het aan het werk en dan vertrek ik. Of misschien een klein segment maken om het later gemakkelijker te maken? Ja, ik zal het doen ”.

Het valt je dus misschien niet op hoe acht uur in de helft van de tijd voorbij vliegen. Je moet constant de drijvende kracht en de chauffeur zijn in één persoon. Als je jezelf niet bij elkaar brengt, worden de plannen gefrustreerd. Als je moe bent, houdt niemand je tegen om overdag naar bed te gaan om weer op krachten te komen.

4. Corrigeer de psychologische aspecten.

Psychologen adviseren om jezelf constant te prijzen en aan te moedigen met vermoeiend huiswerk. 50% gemaakt, en dat is de helft. En 51% is al meer dan de helft, en start dan het aftellen. Je kunt het werk niet saai, onaangenaam of oninteressant noemen, terwijl je constant klagen over hoge werkdruk. Beloof jezelf aan het eind van de dag een beloning, bijvoorbeeld door naar een film te kijken, en geniet ervan en herhaal dat je het echt verdient. Het is buitengewoon moeilijk om uw eigen bijdrage te beoordelen; vraag iemand uit het gezin, de vrouw, de echtgenoot of het volwassen kind om dit te doen.

5. Introduceer een effectief schema.

Het oude regime doorbreken is het niet waard. Als u gewend bent om 's ochtends om 7 uur op te staan ​​om naar uw gebruikelijke werkplek te gaan, verlies dit vermogen dan niet. Het is gemakkelijk om jezelf te verwennen en dan dichter bij het avondeten wakker te worden. Het zal buitengewoon moeilijk zijn om terug te keren naar het gebruikelijke systeem. Het is noodzakelijk om de lunchpauze nauwkeurig te reguleren en om nauwkeurig na te denken over uitbraken en bezetting voor deze perioden. Je kunt de bloemen water geven, gewoon uit het raam kijken of een beetje trainen. Maar laat je niet afleiden door films of social media communicatie, het kan uren aanslepen.

Het is raadzaam voor elk type werk een geschatte uitvoeringstermijn op te geven. Hiervoor moet elke avond de volgende werkdag worden gepland. Mocht het sneller blijken te gaan, dan moet dit als een voordeel worden beschouwd. En zelfs als het niet mogelijk is om in quarantaine naar buiten te gaan, kun je deze tijd goed gebruiken. Wat gewoonlijk op de weg wordt besteed, kan in één pakket worden opgevouwen en ook dagelijks +2 uur toevoegen. En het blijkt dat we in 4 dagen 8 uur reistijd besteden en evenveel extra lange dagelijkse tijd eruit persen. In totaal kan een vijfdaagse werkweek in drie dagen worden afgesloten. Als het management het toelaat. Of ze kunnen gewoon uw salaris verhogen.

De belangrijkste struikelblokken

Degenen die thuis een werksfeer proberen te creëren, klagen het vaakst over een aantal ongemakken. Bedenk hoe u ze het meest effectief kunt overwinnen:

Kinderen en huisdieren. Je kunt het kind alles uitleggen, maar met de kat die op het toetsenbord ligt, valt niet te redeneren. U moet een preventief gesprek hebben met de kinderen. Een van de beste manieren is om jezelf volledig onder te dompelen in luide favoriete muziek met een koptelefoon en vervolgens verzoeken te negeren. Binnen 3-5 dagen zal iedereen aan deze situatie wennen.

De verleiding om een ​​rookpauze te houden of thee te drinken. Hier moet u voor uzelf strikte verboden vaststellen. Dit zal de smartphonetimer helpen. Eerdere oproepen mogen nergens heen. De lunchpauze kan voor het hele gezin worden geregeld en het drinken van koffie wordt gemakkelijk overgebracht naar de desktop.

Snelle vermoeidheid. Het wordt veroorzaakt door luiheid, een ongemakkelijke stoel en eentonig werk tegen de achtergrond van geluiden thuis. Koptelefoons en muziek zullen hier ook helpen.

Constante afleiding van mensen die in de buurt lopen. Hier is het beter om een ​​scherm te gebruiken of een partitie te plaatsen. Het kan zelfs een stuk van een grote kartonnen doos zijn, maar bewegende objecten mogen niet in het gezichtsveld vallen.

Lage arbeidsefficiëntie. Om het te elimineren, moet u het proces op kantoor en thuis vergelijken en vervolgens de juiste conclusies trekken. Gebrek aan computerprogramma's, ongemakkelijke stoel. Is het mogelijk dat dit slechts een verlangen is om uw favoriete video's te bekijken? Wat in 8 uur kan worden gedaan, wordt gemakkelijk uitgerekt tot 12-14. Dit zijn vragen over de eigen organisatorische vaardigheden. Je moet jezelf vragen stellen, jezelf van binnen uitschelden, verdeeld in een baas en een ondergeschikte.

Onvergelijkbaar voordeel

Als alles is ingesteld en debuggen en het management niet langer twijfelt aan de effectiviteit van werken op afstand, kunt u in geval van nood overschakelen naar een vergelijkbare modus. Buiten een pandemie kan een seizoensgebonden ziekte optreden, maar de ervaring stelt ons in staat om in alle gevallen van overmacht over te schakelen naar werken op afstand.

Voordat we in deze modus aan het werk gaan, vermoeden we ook niet in hoeverre ieder van ons ongeorganiseerd is. Zelfdiscipline en het naleven van de regels zullen nuttig zijn, waardoor je zelfbeheersing kunt versterken. En dit is een stap richting uw eigen bedrijf of het begin van werk als freelance professional.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *