Verzekeringen verkopen in Covid-tijd?

​Wilt u ondanks de huidige coronaviruspandemie toch verzekeringen verkopen?

Misschien maakt u zich zorgen over persoonlijke afspraken en vraagt u zich af of virtueel verkopen (via de telefoon) een haalbaar bedrijfsmodel is. Als dat het geval is, heeft u het juiste artikel gevonden!

 Vandaag zal ik uitleggen hoe u verzekeringen virtueel kunt verkopen! Laten we beginnen.

7 praktische tips voor het verkopen van verzekeringen tijdens de pandemie

Tip # 1 - Onthoud: verkoop is verkoop

Veel van mijn lezers van vandaag komen waarschijnlijk uit een persoonlijke verkoopomgeving. Als zodanig denkt u waarschijnlijk dat zakendoen via de telefoon heel anders is dan persoonlijk.

Maar om eerlijk te zijn, is het dat niet. In mijn ervaring heb ik ontdekt dat er meer overeenkomsten zijn tussen de twee technieken dan verschillen.

Dus hier is mijn eerste advies: raak niet in paniek!

U hoeft uw hele verkoopproces niet om te schakelen alleen omdat u nu verzekeringen via de telefoon verkoopt.

Net als bij persoonlijke verkoop, moet u nog steeds een goede verstandhouding opbouwen, vertrouwen opbouwen, uw klant vooraf kwalificeren, waarde opbouwen en om de verkoop vragen.

De grootste hindernis met betrekking tot virtuele verkoop is het vertrouwenselement. Sommige agenten vertrouwen op Zoom om dit te verhelpen. Vertrouwen kan echter uitsluitend via de telefoon worden opgebouwd - zoals bewezen door agenten bij mijn bureau.

Hoe vestig je dan virtueel vertrouwen?

De sleutel is om u meer te concentreren op het opbouwen van rapporten en pre-kwalificatie dan u persoonlijk zou doen. Via de telefoon kunnen uw klanten u niet zien. U moet dus harder werken om ze te laten vertrouwen op uw expertise en ervaring.

Tip # 2 - "Gebruik" de pandemie

Het mooie van virtuele verkoop op dit moment is dat we de perfecte reden hebben om verkopen via de telefoon te doen.

Vroeger was het een uitdaging om klanten mee te krijgen met het virtuele proces. Maar de pandemie maakt zakendoen via de telefoon meer verschoonbaar dan ooit.

Benadruk de veiligheid van de klant als een van de redenen om uw product via de telefoon te pitchen. Door dit te doen, zullen de meeste potentiële klanten uw aandacht voor hun welzijn waarderen.

Tip # 3 - Tempo is alles

Er gebeurt veel meer achter de schermen als u persoonlijk zaken doet. Cliënten oordelen op basis van uw interacties met hen, uw lichaamstaal, oogcontact, enzovoort.

Maar met virtuele verkopen beschikt u niet over deze tools. U moet in plaats daarvan vertrouwen op de woorden die u kiest en hoe u spreekt.

Met andere woorden, toon en tempo zijn essentieel!

U kunt niet saai of ongeïnteresseerd in uw product klinken. En je moet niet haasten. Tempo is alles, vooral als uw klanten voornamelijk senioren zijn.

Er moeten ups en downs zijn in je tonaliteit en toonhoogte. Er zouden momenten moeten zijn waarop je met een staccato-achtige stem spreekt en momenten waarop je bepaalde punten bijna fluistert. Stilte kan ook een krachtig hulpmiddel zijn.

Dit voelt misschien meer als acteren dan als verkopen. Het is echter 100% noodzakelijk voor succes bij het verkopen van verzekeringen via de telefoon.

Tip # 4 - denk visueel

Tijdens virtuele gesprekken moet u uw gesprekspunten zo visueel mogelijk beschrijven.

Ik raad mijn agenten aan om klanten te vertellen: "Stel u voor dat dit gebeurt ..." of "Stelt u dit even voor ..."

U moet klanten helpen visualiseren wat u ziet om waarde op te bouwen. U kunt dit het beste tijdens uw hele verkooppresentatie op natuurlijke tijden doen.

Tip # 5 - Vertel veel verhalen

Voortbouwend op Tip # 4, zou u emotie moeten gebruiken om concepten uit te leggen in plaats van alleen logica. Dit betekent dat uw verhalen in uw pitch moet opnemen.

Verhalen zijn een zekere manier om meer verkopen te genereren. Wanneer u een belangrijk punt maakt, breng het dan in verband met de echte wereld door middel van feitelijke ervaringen (verhalen). Dan zullen klanten eerder begrijpen waarom ze een verzekering moeten kopen.

Tip # 6 - Gebruik de persoonlijke taal

Tijdens uw verkooppresentatie zullen er altijd momenten zijn waarop u niet 100% zeker weet dat uw klant u heeft begrepen. Misschien reageerden ze niet zoals u had gehoopt, of zeiden ze helemaal niets en lieten ze u hangen.

Persoonlijk is het gemakkelijker om te detecteren wanneer dit gebeurt. Maar via de telefoon moet u een andere strategie gebruiken.

Als een concept langer dan 10 seconden nodig heeft om uit te leggen, vraag dan aan uw cliënt: "Klopt dit allemaal?"

Met andere woorden, neem contact op met hen voordat ze hun focus verliezen. Bij een punt dat moeilijk te volgen is, kunt u de vraag stellen: "Heeft u nog vragen?"

Door dit te doen, houdt u de focus op uzelf. Laat uw cliënt niet afleiden door de tv of iets anders terwijl u een kritiek punt uitlegt.

Tip # 7 - Zoom of geen zoom?

Veel verzekeringsagenten stellen voor om Zoom te gebruiken als een oplossing voor virtuele telefonische verkoop.

En natuurlijk kan Zoom een ​​geweldig hulpmiddel zijn, afhankelijk van de markt. Maar als u voornamelijk met senioren te maken heeft, raad ik u aan Zoom-oproepen te vermijden. Technologie kan het proces bemoeilijken, vooral bij oudere klanten.

U raadt waarschijnlijk al dat dit niet het geval zal zijn bij jongere generaties die vaak FaceTime, Skype en andere online platforms gebruiken.

U bent dus meer dan welkom om Zoom te gebruiken voor deze doelgroep.

Dat gezegd hebbende, ga er niet vanuit dat Zoom alleen de oplossing is voor uw virtuele verkoopdilemma. U moet nog steeds hard werken om vertrouwen, verstandhouding en waarde op te bouwen.

Technologie is op zichzelf niet het antwoord - dat bent u wel. Door u aan te passen aan de online tools die u tot uw beschikking heeft en uw vaardigheden als verkoper te gebruiken, kunt u uitleggen waarom uw product de juiste keuze is voor uw klant. Vergeet dat nooit!

En daarmee is het artikel van vandaag afgesloten. Ik hoop dat u met veel plezier hebt gelezen en dat u onze toptips meeneemt.

Dit is de beste tijd ooit om verzekeringen te verkopen. Dus onderneem nu actie! Laat een geweldige kans niet aan u voorbij gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *