Waarom goede bedrijven ineens failliet kunnen gaan

Slechts 60 van de oorspronkelijke Fortune 500-bedrijven uit 1955 staan ​​vandaag nog op de lijst

Op deze lijst stond een van de meest beruchte bedrijven uit de geschiedenis, Kodak, die op zijn meest succesvolle punt 90% van de filmmarkt in de Verenigde Staten veroverde. Kodak ging van booming naar bankroet. De reden? Een totaal gebrek aan verandermanagement.

Er wordt aangenomen dat Kodak jammerlijk heeft gefaald vanwege hun boycot van de digitale industrie. Maar wat velen niet weten, is dat Kodak het eerste bedrijf was dat in 1975 een digitale camera uitvond.3 De problemen van Kodak vielen meer binnen de interne werking van de organisatie. In plaats van de nieuwe markt te omarmen, hield Kodak zich terug uit angst voor verandering. Sony en Canon kwamen binnen met hun digitale fotografie, en de rest is geschiedenis

De toekomst van verandermanagement: toegankelijkheid, vereenvoudiging en tools op maat

Verandermanagement is de discipline die begeleidt hoe individuen worden voorbereid, toegerust en ondersteund om met succes veranderingen door te voeren om het succes en de resultaten van de organisatie te stimuleren. Een van de belangrijkste redenen waarom grote bedrijven er niet in slagen om effectieve verandering te creëren, is niet te wijten aan stagnatie, maar eerder aan het onvermogen om gepast te handelen. Managers zullen vaak een van de volgende twee reacties hebben in plaats van actief en collectief verandering na te streven:

Denk privé na, onderzoek en debatteer over de noodzaak van verandering voor een lange periode en start dan het initiatief, waarbij u vergeet dat anderen vanaf het begin geen deel uitmaakten van de discussies.

Boycot of word helemaal verzet tegen het project door gebrek aan kennis over verandermanagement.

Hoewel de discipline van verandermanagement al bestaat sinds de jaren negentig, is een toptrend die voor 2018 wordt verwacht de formalisering en volwassenheid van verandermanagement, met de opname van online communicatietools, computergebaseerde training en gamification van leren.5 zonder alle belanghebbenden aan boord zal uw strategie voor verandermanagement mislukken; in feite 70% van de initiatieven op het gebied van verandermanagement.6 Het succes van uw verandermanagementaanpak hangt af van het overtuigen van elk individu in het bedrijf dat het tijd is om hun manier van werken te veranderen.

Hoe u verandermanagement effectief implementeert binnen uw bedrijf

  • 1) Creëer een veranderend klimaat

Er is voorspeld dat bedrijven verandermanagement tegen het jaar 2018 zullen erkennen als een 'belangrijke organisatorische differentiator', omdat ze de druk beginnen te voelen om veerkrachtiger te worden en een proactieve houding aan te nemen ten opzichte van klant- en markttrends.7 De beweging om die verandering te accepteren is een noodzakelijke component van elk bedrijf zal ervoor zorgen dat er een klimaat voor verandering wordt gecreëerd voordat wordt geprobeerd een veranderingsstrategie te implementeren. Medewerkers worden voorbereid en voortdurende verandering veroorzaakt geen overlast, maar maakt eerder deel uit van het dagelijks leven op de werkplek.

Volg deze stappen om een case voor verandering binnen uw organisatie te creëren: 8

Creëer en update uw visie: heb altijd een idee van waar het bedrijf heen gaat - of u nu CEO bent of de meest recente werknemer, het is essentieel om vanaf het begin de bestaansreden van het bedrijf te kennen en te begrijpen dat deze visie voortdurend zal worden bijgewerkt.

Volledige betrokkenheid: betrek vanaf het begin elke persoon in het bedrijf, zodat iedereen de noodzaak van voortdurende verandering begrijpt, zodat niemand verrast zal zijn wanneer deze wordt geïmplementeerd.

Wissel uw communicatie af: houd regelmatig bedrijfsbrede vergaderingen, persoonlijke check-ins en maak video's waarin u de huidige status van het bedrijf uitlegt en waar u naartoe wilt, rekening houdend met de feedback van elk individu.

  • 2) Overtuig uw stakeholders

Wanneer een veranderingsplan voor het eerst wordt aangekondigd, zullen alle betrokkenen hun zorgen hebben. De belangrijkste reden waarom verandermanagementplannen mislukken, is dat de meerderheid niet vanaf het begin bij de planning betrokken is en vervolgens verwacht plotseling verandering zonder waarschuwing door te voeren.9

Elk veranderingsinitiatief kost tijd.

New Directions Consulting beschrijft hoe de meeste veranderingsinitiatieven zullen mislukken omdat het doel achter de verandering niet aan alle belanghebbenden is meegedeeld, waarbij alleen managers de reden achter het verandermanagementplan kennen: “We stellen voor dat elke manager in staat is om de argumenten voor verandering te verwoorden. in een 'elevator speech' van 2 minuten - een dynamische samenvatting van 2 minuten waarom de verandering een noodzaak is die kan worden gecommuniceerd in de tijd die nodig is om met de lift te rijden met iemand die het veranderingsinitiatief uitdaagt. ”10

  • 3) Voorbereiding voor creatie

CEO's en ondernemers hebben nu de mogelijkheid om de onvermijdelijke en noodzakelijke verandering binnen het bedrijf te omarmen in plaats van er bang voor te zijn. Voordat u echter aan complexe programma's voor prestatieverbetering begint, is het essentieel om de mate van verandering te bepalen die nodig is om de gewenste bedrijfsresultaten te bereiken. De snelste manier om kosten en tijd te besparen, is door taken te vereenvoudigen voordat u een implementatieplan maakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *