Waarom kleine bedrijven gewoon hun eigen marketing moeten doen in plaats van het uitbesteden

Als u een eigenaar van een klein bedrijf bent, is de kans groot dat deze vraag bij u opkomt: "Moet ik intern iemand inhuren voor marketing of doorgaan met het zoeken naar hulp van buitenaf?"

Veel eigenaren van kleine bedrijven zijn bang om intern marketingmensen in te huren. Waar begin je eigenlijk? En is er iets mis met het in handen houden van uw marketing in handen van een externe adviseur?

Niet precies, maar er komt een moment dat u moet stoppen met het verhuren van marketing en het intern moet bezitten. Dit is waarom.

Het verschil tussen marketing in eigendom en uitbesteden

Laten we eerst eens kijken wat marketing in eigendom hebben versus marketing inhuur echt betekent.

Marketing huren is wanneer u externe hulp zoekt van een consultant of een bureau om uw bedrijf op de markt te brengen.

Consultants zijn meestal uw strategische partners. Ze kunnen u helpen met een strategie op hoog niveau, zaken als het definiëren van uw ideale klant, het opstellen van kernboodschappen die u onderscheiden, het aanscherpen van uw merkidentiteit, het optimaliseren van uw website of het bouwen van uw blog.

Eigenaar zijn van marketing is wanneer u intern een marketingmedewerker inhuurt om routinematige zaken af ​​te handelen, zoals het schrijven van inhoud voor uw blog, het maken van sociale berichten, het krijgen van beoordelingen voor uw bedrijf, het beheren van uw gemeenschappen, public relations, werken aan verwijzingsprogramma's en meer, afhankelijk van uw branche.

Er is een tijd en plaats voor beide. En er is een goede plek pal in het midden waar ‘bezitten’ en ‘huren’ hand in hand gaan. Maar daarover later meer.

Waarom u uw marketing niet kunt weggeven

Het is gebruikelijk om te delegeren wat u kunt als eigenaar van een klein bedrijf. Marketing is een van die dingen die meestal worden gedelegeerd. Maar als delegatie aftreden wordt, dan heb je een probleem.

Te vaak hebben bedrijven ‘iemand die voor hun marketing zorgt’. Maar als u onder de oppervlakte kijkt, gaat het er minder om dat iemand zijn marketing effectief beheert, maar meer om een ​​handige gelegenheid voor bedrijfseigenaren om het marketingvakje aan te vinken en hun aandacht ergens anders te vestigen.

Als je net afstand hebt gedaan en willekeurige mensen hebt ingehuurd, beperk je je resultaten en bouw je geen intern goed op de lange termijn op.

Consultants kunnen niet uw hele marketingafdeling zijn. Ze kunnen maar zo veel op hun bord meenemen, en ze zullen niet de gelegenheid hebben om alle fijne kneepjes van uw bedrijf zo goed te kennen als iemand intern dat zou doen. Als u uw bedrijf naar een hoger niveau wilt tillen, is het tijd om een ​​intern team op te bouwen.

Hoe digitale kanalen complexiteit toevoegen

Er zijn tegenwoordig zoveel digitale kanalen beschikbaar die u kunt gebruiken, wat het beheer ervan veel moeilijker maakt. Het is bijna onmogelijk voor één persoon om het helemaal alleen te doen.

Je bent niet alleen verantwoordelijk voor de strategie voor elk van de kanalen die je kiest te gebruiken, maar zonder hulp ben je ook verantwoordelijk voor de implementatie en uitvoering.

Eigenaren van kleine bedrijven hebben hulp nodig met marketing, maar willen vaak geen mensen inhuren.

Waarom eigenaren van kleine bedrijven niemand willen inhuren voor marketing

Bedrijfseigenaren zijn vaak sceptisch over iemand die komt helpen met hun marketing, of dit nu intern is of zelfs op basis van een consultant, zo erg dat ze geen marketingmensen inhuren om redenen als:

  1. Ze zien marketing niet als een prioriteit. Er zijn maar weinig bedrijfseigenaren met een marketingachtergrond, en hoewel goede marketing iets kan opleveren, willen de meesten er hun tijd (of geld) niet aan besteden.

  1. Ze zijn eerder beduveld - vaak hebben kleine bedrijven een slechte ervaring gehad met een of andere marketinggoeroe of hebben ze een marketingmedewerker aangenomen die 'wist' hoe hij sociale media moest beheren, maar geen bredere ervaring had.

  1. Ze kunnen de kosten niet rechtvaardigen: kleine bedrijven hebben vaak beperkte middelen. Aanwerven is een verplichting. Het zijn vooraf kosten en de ROI is niet onmiddellijk. Maar uw kosten moeten zichzelf snel terugverdienen als u de juiste persoon inhuurt.

  1. Ze weten niet hoe ze de juiste persoon moeten inhuren of trainen: bedrijfseigenaren zijn (meestal) geen marketeers. Ze weten vaak niet waar ze naar moeten zoeken, waar ze talent kunnen vinden of hoe ze iemand met succes kunnen bijscholen.

Maar eigenaren van kleine bedrijven kunnen alleen zoveel alleen. Er komt een moment dat zelfs de sceptici opnieuw moeten evalueren en overwegen om hulp te krijgen als ze willen dat hun bedrijf blijft groeien.

De natuurlijke ontwikkeling van een volwassen bedrijf

Wanneer een bedrijf volwassen wordt, stagneert de groei en begint de verkoop langzaam af te nemen.

Dit is het moment waarop uw bedrijf opgeschud moet worden. Je bereikt een bepaalde drempel waar je maar zo veel kunt groeien, en je kunt het niet allemaal doen als bedrijfseigenaar. Je bent al dun uitgespreid. Als je het naar een hoger niveau wilt tillen, is een intern marketingteam essentieel.

U kunt een vertraagde groei tegengaan door uw marketinggame te verbeteren. Of het nu gaat om het onderzoeken van manieren om een ​​nieuw publiek te bereiken, het creëren van nieuwe productaanbiedingen, het opzetten van verwijzingsprogramma's, het focussen op nieuwe platforms, u moet uw groei op de markt vernieuwen.

En met sterkere marketinginspanningen en een interne persoon die toegewijd is om voor die dingen te zorgen, kunt u precies dat doen.

Als een externe consultant of adviseur uw hele marketingafdeling is, kunt u slechts een bepaald groeiniveau bereiken.

Ik zei eerder dat er een sweet spot in het midden is waar ‘bezit’ en ‘verhuur’ marketing op magische wijze samengaan, hand in hand. Waar u echt kunt winnen, is wanneer u een interne marketingmedewerker trouwt met uw strategische partner.

Een marketingconsulent kan u helpen met de strategische component, zoals het plan, de uitvoering van het plan, de analyse van de resultaten en ervoor zorgen dat u op schema blijft om aan uw grote doelen te werken. Iemand intern zal toch echt het werk moeten oppakken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *