Werkt LinkedIn voor jou?

Bijna iedereen maakt zich schuldig aan het af en toe een beetje stoffig laten worden van hun LinkedIn-account, vooral als u niet actief aan het zoeken bent.

Dit is jammer, aangezien LinkedIn nog steeds een van de beste manieren is voor ondernemers om hun bedrijf te promoten. U kunt er immers niet alleen contacten mee opbouwen, meer te weten komen over uw branche en promoten wat u doet, maar het staat ook bovenaan de voedselketen voor sociale marketing als het gaat om B2B-marketingpotentieel. Het kan natuurlijk een beetje droog lijken in vergelijking met andere sociale mediaplatforms, maar het is ook de enige die specifiek is bedoeld om u te helpen uw bedrijf te laten groeien.

Bent u klaar om LinkedIn een boost te geven en uw LinkedIn-potentieel naar een hoger niveau te tillen? Lees verder om erachter te komen hoe.

Maak een informatieve en bruikbare kop

Veel mensen maken de fout hun kop te behandelen als een eenvoudige functieomschrijving. Hoewel hier niets echt mis mee is, is het zeker niet de beste manier om te profiteren van het eerste dat iemand die uw profiel bezoekt, ook zal zien.

Als het gaat om hoofden draaien, gaat een bruikbare kop die wat u doet koppelt aan wat u motiveert om het te doen, veel verder dan een simpele droge beschrijving. De kop is uw kans om u te onderscheiden van de rest. Mis de kans niet om te profiteren!

Sloop die selfie

Uw foto is een kans om de wereld te laten zien wie u werkelijk bent, dus gebruik alleen het beste. De sleutel is om de wereld niet alleen te laten zien wie u bent, maar ook hoe u uzelf presenteert als professional.

Dit betekent dat een opname van hoge kwaliteit van jou in actie terwijl u doet wat u doet, een goede zaak kan zijn, maar alleen als het van professionele kwaliteit is of lijkt. Ga anders voor een portretfoto met een gerenommeerde fotograaf. Het is altijd het beste beleid om te kiezen voor een zuivere witte achtergrond die het oog niet afleidt.

Gebruik de samenvatting om uw verhaal te vertellen

Als het op de samenvatting aankomt, neem dan geen blad voor de mond. Gebruik elke centimeter van die ruimte om een boeiend verhaal samen te stellen over hoe u bent gekomen waar u nu bent en waarom u het goed doet. Maak een opname van ongeveer drie tot vijf alinea's waarin de lezer precies leert wat u kunt bieden en wat de concurrentie niet kan. Vergeet natuurlijk niet te vermelden waarom u in de eerste plaats zo gepassioneerd bent over wat u doet.

Het gebruik van opsommingstekens is een goede manier om een ​​lijst te maken van uw unieke vaardigheden en wat u naar de tafel brengt zonder iemand te dwingen door een zee van eindeloze komma's te zoeken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *